Annons:
Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1451 ggr
ElisabethB
4/24/14, 8:46 PM

För liten bostad?

Är det för liten bostad med en tvåa på ca 70 kvadrat till 2-3 ragdolls?

Kommer köpa en till att börja med då jag redan har två katter…

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Annons:
[Juel70]
4/24/14, 8:59 PM
#1

Man brukar säga att högst lika många djur som antal rum, fast säkert inte inräknat fiskar, hamstar o andra smådjur.

ElisabethB
4/24/14, 9:03 PM
#2

Ok, då blir det två katter?

Om man inte räknar kök, hall, duschrum och toa vill säga ;)

Men tar gärna emot fler åsikter och kommer självklart utgå ifrån djurens behov…

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Denna kommentar har tagits bort.
ElisabethB
4/24/14, 9:28 PM
#4

#3 Så du tror det skulle fungera med tre katter på 70 kvadrat?

Tänkte då att mina ska få landa i nya bostaden innan jag skaffar en till katt..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Denna kommentar har tagits bort.
ElisabethB
4/24/14, 9:53 PM
#6

Vill bara dubbelkolla så jag inte missförstår. Du tror alltså att det skulle kunna fungera under förutsättning att katterna trivs med varandra?

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Annons:
SannnaH
4/24/14, 10:06 PM
#7

Ordnar ni med klättermöjligheter är 70kvm inga problem för tre katter skulle jag vilja påstå. Katter bor i kubik, inte kvadrat, om du förstår vad jag menar ;)

Denna kommentar har tagits bort.
OberonsMatte
4/25/14, 6:03 AM
#9

70 kvm är definitivt inte för litet för 3 katter. Jag har 4 katter (varav 1 ragdoll) som trivs alldeles utmärkt tillsammans med mig på 49 kattanpassade kvadratmeter.

Sajtvärd Katter iFokus

[[pimey]]
4/25/14, 6:41 AM
#10

Jag har 4 st på 65 kvadrat och gruppen är så harmonisk och de har mycket plats fast det är så litet :)

Trasan08
4/25/14, 6:01 PM
#11

Jag har 4 ragdolls och en mellanstor hund i en lägenhet på 60 kvadrat.
Det funkar alldeles utmärkt!

***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah

Vi har kattungar!

 Stödjer  Kattvärnet - Haninge  

[Isadolls]
4/25/14, 9:42 PM
#12

Jag har 5 katter och 2 hundar på 130kvm.😃

ElisabethB
4/30/14, 6:46 PM
#13

Lägger in bilder på "lägenheten" så snart den är färdig.. (Återstår en del renovering innan hyresvärden vill skriva kontrakt med mig, men den är "min" redan nu) :)

Just nu bor vi inneboende hos en bekant tills "lägenheten" är klar.

#12 Hade gärna haft 130 kvadrat själv, men tyvärr står väggarna där de står ;)

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Annons:
Helemick´s
5/4/14, 3:26 PM
#14

Det viktiga är att katterna har möjlighet att komma undan eftersom de emellanåt kan behov av att få vara ifred, egentligen är det ingen skillnad mot oss människor :).

Vi har kattungar Hjärta
Hemsida: http://helemicks.vikmarkens.se/

Upp till toppen
Annons: