Annons:
Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 1640 ggr
Milliz83
5/29/14, 1:28 PM

Tabby eller inte?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allihopa!

Katten på bilden nedan heter Cassiuz och har hunnit bli 8 månader. Han blev registrerad som crememaskad av uppfödaren, men jag börjar undra om han inte är tabby också. Så jag vill höra vad ni tycker innan jag reggar om honom.

Bakgrundshistoria: (O vilken historia detta är…)

Han var på sin första och hittills enda utställning vid 4 mån ålder. Då muttrade domaren något om tabby. Men ingen av föräldrarna var tabby så det kunde han ju omöjligen vara….

För ett tag sedan så blev Cassiuz far pappa igen. Och titta där, en av ungarna var garanterat tabby. Så pappan blev nyligen omregistrerad som tabby. Så nu är det ju möjligt att min pojke också  är tabby….

Annons:
Milliz83
5/29/14, 1:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En bild till

Eine
5/29/14, 1:32 PM
#2

Är en eller båda föräldrarna tabby? Annars är det spökmönster  bara.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

amadeusdolls
5/29/14, 1:46 PM
#3

Är de samma mamma till andra kullen oxå?

Milliz83
5/29/14, 3:12 PM
#4

#2 Det är bara pappan som är tabby. Pappan är c 21 och mamman f 03.

#3 Tror inte det är samma mamma till andra kullen. Dom är inte registrerade än, så jag kan inte veta säkert.

bebbles
7/10/14, 6:19 PM
#5

Han är säkert tabby :)

Milliz83
7/11/14, 8:37 AM
#6

Har precis skickat efter en "swab" så att jag kan göra ett DNA test. Tror nog att jag ska lägga till ett tabby test så får jag veta till 100% om han är tabby eller inte.

Annons:
Ragdoll4ever
7/11/14, 10:08 AM
#7

Jag tycket inte han ser tabby ut på bilden. De brukar ha tydligare mönster och vit rosett på nosen och vits öron kanter. Men efter som han har den färgen tycker jag att det är smart med dna test. Då du vet :) Ska han gå i avel eller är det för utställning du undrar? **

Milliz83
7/15/14, 10:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

En närbild på hans teckning. Lite vit kant på öronen?

#7. Garanterat utställning. (Om han nu inte börjar hata det…) Östkattens i oktober är nästa.

Sen förhoppningsvis avel i liten skala, om nu alla prover (DNA + röntgen) går bra. Han måste ju växa till sig lite. Fick förresten hem grejorna till DNA testet idag. Så det ska skickas iväg i slutet på veckan….

Milliz83
7/15/14, 10:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Nästa bild… De senaste 2 bilderna är tagna idag 🙂

[Isadolls]
7/21/14, 10:49 AM
#10

visst ser han ut som tabby:)) vita ringar runt ögonen och den vita kanten i öronen. Men testa för att vara säker:) lycka till!

Milliz83
8/4/14, 9:28 PM
#11

Nu är det äntligen klargjort, en gång för alla. Min ragdollbebis är enbart creme färgad, han har ingen tabby gen alls. Fick äntligen DNA provet, så nu har jag bevis 😃

meyja
8/4/14, 11:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Jag har också en liten creme pojke, men min är bicolour och en liten plutt på bara 7 veckor än så länge. ❤️

Så bra att du testade, alltid skönt att veta en gång för alla!

Milliz83
8/5/14, 7:26 PM
#13

Nej men hjälp vad söt. Ge pälsbollen en extra puss i pannan från mig.

Jupp, det känns skönt att att veta till 100%. Skönt att veta att HCM var normal oxå🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: