Annons:
Etikett01-medlemspresentationer
Läst 2118 ggr
Yoycats
2014-07-07 14:37

Novis på ragdolls

Hej! Jag oc min familj har nu en ragdoll 13v liten tjej. Vi är redan så glada och nöjda med vårat kattval. Hon är sällskaplig, gott humör men ändå lekfull. Jag är novis i dubbel bemärkelse. Ingen erfarenhet av att skriva inlägg eller av ragdolls. Så blir det lite tokigt här beror det på min bristande erfarenhet men jag försöker "göra" rätt. Jag har tidigare haft katter men då huskatter och de var underbara de också. Jag märker en stor skillnad på hur de var oc hur vår nya lilla katt är. Det stämmer som sägs att de är sociala och sällskapliga, det märker jag efter bara några dagar med henne. Många hälsningar från novisen!

Annons:
OberonsMatte
2014-07-07 14:53
#1

Grattis! Ja visst är raggisar något alldeles extra och helt underbara! Om du är kattvan sedan tidigare kommer du antagligen tycka att er nya katt är ovanligt lätt och okomplicerad att leva med. Min erfarenhet är iallafall att ragdoll-katter är godmodiga, lättsamma och lagom av allt. Även om min Oberon är både lekfull och social är han varken påträngande eller så lekfull och vild att han hänger i gardinerna.

Sajtvärd Katter iFokus

Yoycats
2014-07-07 23:27
#2

Tack för ditt välkomnande svar! Ja, det är lätt att ta hand om denna lilla katt., så lättsam. Hon är lite "kinkig" med maten , hon får samma torrfoder som uppfödaren hade. Rc. . Men man måste truga i henne det. Jag tror jag ska börja med mer blötfoder för det slukar hon glupskt. Jag har gett henne någon tsk varje dag. Det finns väl bra blötmat ,också, huvudsaken att hon äter och går upp i vikt. Ska väga henne på lördag och hoppas hon gått upp i vikt.

Upp till toppen
Annons: