Annons:
Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 582 ggr
Pansy
2014-07-23 13:54

Uppdatering av vår Fermi!

Nu har vi haft Fermi i ca tre veckor och allt går utmärkt! Han är väldigt social och nyfiken, vill vara med överallt och är riktigt mysig! Alla upplever att han har det där typiska hundbeteendet som man läst om. Till och med min kompis som verkligen ogillar allt som har med katter att göra föll pladask för honom! :)

Vi bestämde redan från början att inte låta honom vara i sovrummet på nätterna. Det var riktigt tufft de två första veckorna, han jamade högt och krafsade på dörren många gånger under natten. Jag som tidigare har gått igenom samma sak med en hundvalp var tillräckligt stark för att absolut inte gå ut och trösta honom, även om det var svårt. Man tyckte ju verkligen synd om honom!

Men nu verkar han ha lärt sig att på natten sover vi. Han är väldigt närgången när han vet att vi ska gå och lägga oss men när vi väl har sagt "Godnatt" och stängt dörren låter han oss vara ifred hela natten. Jamandet börjar sedan på morgonen när klockan ringer, då vill han att vi ska kliva upp! Vi myser med honom i nästan en halvtimme varje morgon och han spinner konstant. Mysigt!

Visst är han väldigt busig också och ibland är han nästan helt omöjlig… Han kutar runt i hela lägenheten och biter på allt! Ser ganska roligt ut. Sprayflaskan som jag använde när han tuggade på kablar fungerade ända tills han såg att jag sprayade vatten på mig själv (har ju varit så otroligt varmt, var tvungen att svalka mig). Då blev han JÄTTEintresserad och nu rusar han till oss så fort vi bara rör flaskan. Tror att han själv tycker att det är ganska varmt här. Slutar jag spraya på honom lägger han tassen på min hand och har en min som säger "fortsätt…", hur gulligt som helst! Lyckades äntligen filma när min pojkvän använde sprayflaskan, så ni kan ju se videon :)

Nu är han ca 4 månader (17 veckor). Vi vägde honom igår och det hamnade på 2,9 kg. Jag tycker att det låter mycket! Vad tycker ni? Hoppas att ni orkade läsa allt! :)

Annons:
Pansy
2014-07-23 14:16
#1

Vid frukostbordet!

Pansy
2014-07-23 14:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hur lägger man upp en bild!? Det fungerar ju inte!

Pansy
2014-07-23 14:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Nu fungerade det! En bild till :)

_Felicia_
2014-07-23 20:30
#4

Vilken gullig video på en riktigt söt katt. Våran Teemo är också fyra månader och han väger enligt vågen som visar lite olika dock, men ca 2,7-2,9. Skulle tro att det är en bra vikt för åldern

Pansy
2014-07-23 20:52
#5

Tack! Han håller redan på att nästan växa ikapp bondkatterna i pojkvännens släkt så jag tänkte att han var värsta bamsen, men sedan glömmer jag ju bort att det faktiskt är en Ragdoll vi har! Hoppas att han blir en stor sådan. Längtar efter att se hur han utvecklas :)

_Felicia_
2014-07-23 22:23
#6

Dom kan ju bli ganska kralliga, ja det är verkligen jättekul att se hur dom utvecklas. tyckte nästan ibland att jag kunde se Falcor ändras från dag till dag haha. Vore kul att få se fler bilder på Fermi i framtiden. Tycker det är så kul när man lägger upp bilder på deras utveckling.

Annons:
Pansy
2014-07-24 07:27
#7

Jag ska nog göra en egen bildtråd till honom! :)

Upp till toppen
Annons: