Annons:
Etikett09-recensioner-och-tips
Läst 4498 ggr
IzaEleonora
7/28/14, 8:55 PM

Nytt klösträd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej ska köpa ett nytt klösträd till min ragdoll och undrar bara om någon har denna och kan säga om den? Den är 139cm hög För butiken som säljer den finns inte där jag bor så måste beställa via nätet :) Och om denna inte är nå bra har ni några tips på en annan :)

Annons:
OberonsMatte
7/29/14, 11:55 AM
#1

Jag har ingen erfarenhet av klösträdet på bilden, men om syftet med den är att katten ska klösa där, misstänker jag att klösstolparna är för korta och för otillgängligt placerade. Liggytorna är förmodligen i minsta laget för en fullvuxen ragdoll.

Jag rekommenderar klösträd från Kattens no1, som visserligen är dyrare i inköp, men kan löna sig även ekonomiskt i längden eftersom man kan köpa reservdelar när något blivit utslitet.

Klösmöbler från Kattens No 1 är stabila, hållbara och faktiskt riktigt snygga (tycker jag). Jag har ett vitt Rundetorn som är otroligt välanvänt av alla mina katter. Till storväxta katter kan jag dock rekommendera den snarlika modellen Eiffel som har extra stora liggytor. Jag har tagit bort det nedersta hyllplanet för att katterna ska kunna sträcka ut sig ordentligt när de vässar.

Är det klösfunktionen man är ute efter är det viktigt att klösmöbeln är rätt placerad,  stabil och utformad så att katten kan stå på golvet och obehindrat sträcka sig upp i hela sin längd när den klöser. 

Jag kan även rekommendera enkla klöspelare med en golvplatta. Jag har själv en sån som är 80 cm hög och som står mitt i vardagsrummet. Den är också jättepoppis.

Sajtvärd Katter iFokus

IzaEleonora
7/29/14, 3:17 PM
#2

Tack för svaret :D tanken var mest att han ska få kunna ta sig upp på bokhyllan så han kan få lite översikt på lägenheten och som plats att sova på :) hade tänk köpa en pelare för klösning :) men då kollar jag nog upp det om du tror den är för liten för en fullvuxen ragdoll! Onödigt att behöva köpa en ny igen om nått år! :)

Upp till toppen
Annons: