Annons:
Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1070 ggr
1ebbs
2014-08-17 21:23

Feltecknad mitted?

Har två blå mitted killar hemma, den ena är helt korrekt tecknad. Men den andra har mörkt på bakbenen och rosa nos med ganska stor bläs. Men jag undrar kan man ställa ut han ändå? Eller vad räknas som feltecknad när det gäller blå mitted? Försökte läsa mig till det men förstod inte riktigt haha!

Annons:
Neo033
2014-08-17 23:59
#1

Hej hej!
Kul att du vill testa på att ställa ut! Det är väldigt roligt och man träffar ofta många andra som delar kattintresset med en själv. :)

Om en mitted har bläs ska den vara som en prick i pannan eller ett streck från pannan och ner mot nosen. Strecket får inte vara för brett (mindre än mellan nosvingarna har jag som riktmärke). Jag tittade på ett foto du lagt ut på den ena mitteden och den killen är tyvärr feltecknad. Du kan testa att ställa ut honom för att få en bedömning på typen men de kommer vara tydliga med att det är alldeles för brett vitt i ansiktet. Om jag vore du skulle jag ta med mig den rättecknade kissen istället. Det är ju inte helt gratis och om du och han tycker att det är kul så kan du ju fortsätta ställa ut honom istället. :)

Om du vill ha hjälp på en utställning med att gå igenom vad man ska göra och hur allt går till så kan jag gärna berätta. Jag är på lite utställningar under hösten och om inte jag är där kan jag hjälpa dig att få kontakt med någon annan som förhoppningsvis är där från vår klubb - Scandinavian Ragdoll Club. :)

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

1ebbs
2014-08-18 05:57
#2

#1 Tack för svar! Ja då var han feltecknad som jag trodde från början men blev lite osäker när jag började läsa om vad som var "fel" i mitted teckningen haha. Har faktiskt tänkt att testa på att ställa ut den andra killen någon gång framöver :-) men hur mycket brukar det kosta? Eller vad är de stora kostnaderna, är det burskynke mm?

Neo033
2014-08-21 18:38
#3

De stora kostnaderna brukar vara anmälningsavgift (ca 300-350 kr) och om man behöver hotell eller annat boende. Burskynke kan man sy själv av något billigt tyg så det behöver inte bli så dyrt. Här kan du läsa mer om hur en utställning går till och vad man ska tänka på: http://www.scandinavianragdoll.com/utstallning/att-stalla-ut/

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

1ebbs
2014-08-26 17:36
#4

Okej då är de ju inte så dyrt! Men är det svårt att sy burskynke? Kanske beror på hur man vill ha de haha. Tänkte faktiskt gå med i Scandinavian ragdoll club sedan :-) verkar bra, sen lite roligare eftersom de är ragdolls :)

Neo033
2014-08-26 19:29
#5

Du är varmt välkommen! 🙂

Det är enkelt att sy ett burskynke och faktiskt riktigt roligt! Här kommer en beskrivning på hur man gör! http://www.sydkatten.nu/attachment/files/3230/Sy-burskynke.pdf

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

Upp till toppen
Annons: