Annons:
Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1558 ggr
Saffran0Spice
2014-09-01 18:28

Lätt ras att sätta ihop med andra?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är lite nyfiken på denna ras sedan min mor tog sig an en omplacering.
Hur är Ragdoll att sätta ihop med andra katter/djur?

Ragdollen min mor tog sig an fick träffa min hund, ett djur denna Rag aldrig sett innan - det gick hur bra som helst! De lekte med varandra efter ett par timmar =)

Var detta en lyckoträff, eller är det väldigt individuellt hur detta är?
Jag skulle nämligen kunna tänka mig en Rag som sällskap till min hankatt när min hona gått hädan.

Bjuder på en bild av min mors Rag - Ulz, kallas dock Smissen ^^

Annons:
Lena129
2014-09-02 14:33
#1

Mina katter går väldigt bra ihop med mina hundar. Hur raggisar är att sätta ihop med andra raser av katt får någon annan svara på….

//

Lena

Lena129
2014-09-02 14:33
#2
Linika
2014-09-02 16:30
#3

Min ragdollgrabb har bara visat att han tycker om andra katter. Både den äldre damen som bor hos min mor och bengalen som flyttade in i april. Det har varit svårare för de andra katterna. Min raggis vill fram och hälsa och leka och vara med och kan bli lite för framåt mot andra katter. Han fattar inte heller alltid att hans närmanden är ovälkomna. Väldigt orädd så. Men han är otroligt snäll.

MissLindiz
2014-09-03 16:31
#4

Vi har en perser och två raggisar.. Fungerar alldeles ypperligt! Har även med mig dessa till min mor där det finns två hundar och en gammal husis, inga problem där heller :)

Saffran0Spice
2014-09-03 16:33
#5

Tackar för svar, verkar vara en enkel kattras att ha med och att ha att göra med, trevlig ras! =)

Eliinn
2014-09-03 21:51
#6

Va lite fräsande  och morrande när jag satte ihop min ragdollhane med en huskatt (kattunge) men mycket mer än så var det inte. Några dagar senare hade kattungen myst ner sig i hans enligt henne underbart mysiga fluffiga päls :]
Bekväm av sig, ragdoll som han är tyckte han mest att en livlig kattunge kunde va lite väl mycket bus  och stoj i hans tidigare lugnare ragdoll liv ;)

Men tror det är rätt individuellt också.  Min raggis är nå fruktansvärt snäll mot allt och alla t.ex. En kattunge är nog också lättare att sätta ihop överhuvudtaget än två vuxna katter.

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: