Annons:
Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1832 ggr
Anjelu
9/13/14, 3:21 PM

Nu är han hemma!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tillåt mig presentera….. Bluesrags Taj Mahal! Vilken underbar liten katt! Han har följt efter mig sen vi kom hem så vi gick husesyn tillsammans och när jag satte mig i soffan kom han direkt och la sig bredvid och somna!? Tidigare kattungar har alltid spenderat ca 48 timmar under soffan. Im in love! ❤️

Annons:
zingo30/8
9/13/14, 4:25 PM
#1

Åå vilken sötnos:)) ja de är underbara.

_Felicia_
9/13/14, 4:45 PM
#2

Nämen så söt :) Grattis till din nya familjemedlem

Anjelu
9/13/14, 6:18 PM
#3

Tack och tack! Ja han är grymt söt! Och så lugn!? Har aldrig varit med om nåt liknande :)

new2ragdoll
9/13/14, 9:28 PM
#4

Grattis ~

 Framifrån-bild snart?

Anjelu
9/14/14, 7:02 AM
#5

Framifrån bild kommer under dagen :). Duktig liten kattunge är han iaf, sov lugnt hos mig hela natten utan bus. Tills sambon kom hem kl 6 och väckte oss. Då började han bita mig i näsan (katten alltså). Något jag är lite orolig för är att han inte har använt någon av kattlådorna? Detta får mig och tro att han gjort sina behov någon annanstans, om det skulle vara så, innebär det att det kommer bli ständiga problem med skvättande överallt? Haha! Glöm det. Precis när jag skrev det där så gick han och satte sig på lådan! :). Han verkar dock inte gilla sin mat? Fick med lite Specific kitten från uppfödaren och det verkar inte vara någon hit. Några tips på vad man kan prova ist?

[Djupdal]
9/14/14, 8:59 AM
#6

Grattis! :) Undvik att byta mat nu i början, det kan bli en onödig påfrestning på magen. Ta det lugnt ett tag bara, så ska du se att han börjar äta det han ätit hos uppfödaren. :)

Annons:
Anjelu
9/14/14, 11:12 AM
#7

#6. Tack! :). Jo du har helt rätt! Ska ta det lugnt med foderbyte. Han kommer säkert igång med ätandet när han fått bo in sig lite :)

Anjelu
9/14/14, 9:40 PM
#8

Skit också! Bokstavligt talat. Han lyckades få bajs i pälsen så kände mig nödd och tvungen att trycka ner honom i handfatet och vaska av honom. Han var icke nöjd! Tror ni att jag har skadat vår relation för alltid? Han satt iofs i soffan och lät mig torka med handduk och nu ligger han och sover på min mage men är lite rädd att han fick en mkt negativ bild av personlig hygien. Hade ju tänkt att första badet skulle ske under lite mer ordnade former :(.

zingo30/8
9/14/14, 9:58 PM
#9

Haha kan lova dig att det inte är någon fara:) har tvättat min lille gubbe många gånger då han är väldigt känslig för blötmat. Men han är min lilla gos propp ändå. Han protesterar inte när han får ett bad eller tvätt där bak. Lycka till.

Anjelu
9/14/14, 10:53 PM
#10

#9 Tack! Nu känns det bättre! Kände mig jätte taskig, stackarn har ju precis flyttat in och blir redan utsatt för vattentortyr ;). Fast han verkar ta det med jämnmod. Utförde en liten hämdaktion på min fot för en stund sen så förhoppningsvis låter han udda vara jämt nu :)

[Isadolls]
9/15/14, 10:03 AM
#11

Grattis till godingen 😍

Anjelu
9/15/14, 12:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Tack! Alltså den här katten är magisk! Jag trodde inte att katter kunde vara såhär sociala? Det är som om han bott här i flera år. :). Och nu har han fått sitt "nattliga, kattliga, evigt ofattliga allra förtegnaste egnaste namn" och namnet blev Laban! Hoppas att han ska trivas med det :). Skickar med en liten bild på lille Laban Lajbansson :)

Anjelu
9/15/14, 12:27 PM
#13

Hamna på sidan. Dumma mobil.

Annons:
new2ragdoll
9/15/14, 12:57 PM
#14

Härliga färger. :)

Lovalia
9/15/14, 1:26 PM
#15

Grattis! :)

Anjelu
9/15/14, 1:41 PM
#16

Tack #14 och #15! :). Ja jag gillar färgen supermycket! Tycker det är det vackraste lilla kattfejset i världshistorien! (är ju iofs partisk;)).

zingo30/8
9/15/14, 5:06 PM
#17

Så lovley:) lik min pojke när han var liten..

zingo30/8
9/15/14, 5:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18
Anjelu
9/15/14, 5:51 PM
#19

Ja men titta! Gud va söt! Så perfekta vita små tassar! 😍

Ariess
9/15/14, 9:56 PM
#20

#12 
Han är verkligen super söt, Laban passar honom som handen i handsken! 👍

Annons:
Anjelu
9/16/14, 4:18 PM
#21

Tack! 💜. Ja jag tror allt att han är en liten Laban. Tycker det är så svårt med namn, att hitta nåt som passar personligheten. Fast man har nog blivit lite bättre på namngivning. Min första katt döpte jag till Tjocka farbrorn :)

new2ragdoll
9/17/14, 9:53 AM
#22

Intressant det där med namn och djur. Jag föredrar "människonamn" på husdjur även om en del i min närhet upprörs mikrolite av det av någon anledning! Kanske för att Nelson Mandela var en stor man. Eller att Samuel är en biblisk person? :-)

Anjelu
9/17/14, 4:45 PM
#23

Ja jag har med undantaget Tjocka farbrorn alltid döpt katter till "människonamn". Torkel, Sigvard, Frasse etc etc. Tycker att det är fint :). Och Nelson och Samuel är jättefina namn! Har faktiskt svårt att förstå hur man kan uppröras (ens mikrolite) av människokattnamn ;).

new2ragdoll
9/19/14, 2:38 PM
#24

# 23 - ja, det är intressant. Kanske har det att göra med att en del upplever att man förmänskligar djuren om man ger dem människonamn (vilket jag inte håller med om).

För att undvika missförstånd : Med det är det  absolut inte menat att katt/hundägare som döper sina husdjur till "smulan" "gullet", "brun-nos" mm inte skulle behandla sina djur som familjemedlemmar! Jag menar att betraktare kan uppleva att hundar/katter/ödlor med människonamn på nåt sätt skulle förmänskligas.

Lite sidospår, men det finns tydligen generella råd till småskaliga uppfödare (tror det var USA) som föder upp slaktdjur som bl a innebär att de rekommenderas att inte ge deras djur några namn alls, för då fäster man sig vid dem på ett annat sätt. Skarpa gränser hjälper att distansera i en del fall.

Upp till toppen
Annons: