Annons:
Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1383 ggr
lliinnnn
11/19/14, 6:00 PM

Torra trampdynor

Hej. Min lille kille på 8 månader har börjat få torra trampdynor på framtassarna, någon som kan veta anledningen till detta? Jag har smörjt in hans trampdynor så får se om det hjälper! Skulle dock vilja veta orsaken, är det fodret kanske?

Annons:
Myrrami
11/20/14, 9:26 AM
#1

Vad använder du för kattsand? Vissa sorter kan torka ut trampdynorna.

Det finns tasssalva på apoteket.

lliinnnn
12/14/14, 12:09 PM
#2

Jag har everclean kattsand, torkar det ut tror du? Hans trampdynor på baktassarna är även de torra nu, kanske beror det på vädret, vintern är ju torr.. Jag smörjer med försvarets hudsalva, har läst att det ska vara likadant som tasssalva.

[HundochKatt]
12/14/14, 1:21 PM
#3

Prova med att tillföra laxolja/fiskolja i maten.

thorntagg
12/16/14, 2:28 PM
#4

Har du Everclean kattsand så är det inte omöjligt att det är åtminstone en starkt bidragande orsak till uttorkningen. Vi hade Everclean i början men slutade med detta eftersom det dammade så infernaliskt,  så vi hade damm precis överallt till slut. Byt till en annan sort som har en annan struktur. En bra sort för ragdolls är Extreme Classic Black Label men även  ICA:s kattsand i kartong med bilden av en ragdoll utanpå, går bra.

AgnetaB
12/24/14, 3:35 PM
#5

Har aldrig hört om torra trampdynor förenns en vännina skaffade just Ragdoll.  Är en innekatt o hennes vet har ej kommit fram till vad det beror på.  Har för mig hennes hade direkt den kom. Finns det fler som har erfarenhet av det?

Upp till toppen
Annons: