Annons:
Etikett09-recensioner-och-tips
Läst 2326 ggr
Sofia54321
2015-01-24 10:11

Jamar på nätterna

Hej! Vi håller just nu på att passa två katter. En ragdoll och en Birma. Men Tilda (ragdollen) jamar heltiden på nätterna så vi inte kan sova och blir väldigt trötta. Det är inte pågrund av osäkerhet, utan det är att hon vill ha sällskap. För hon lägger sig och vill bli klappad på magen när man kommer. Jag har provat ta upp henne i sängen men hon springer bara iväg. Vi ska passa henne i tre veckor, så det blir väldigt jobbigt att inte få sova i tre veckor. Vet någon vad vi kan göra? Det är väldigt jobbigt. Tacksam för svar! :) / Sofia

Annons:
Maria
2015-01-24 10:18
#1

Tre veckor är snart över.

Vår ene katt Moritz har jamat och väckt oss varje natt i 13 år.😉 Jag är uppe 1-3 gånger med honom. Han får också ligga i sängen med det vill han inte utan han är nog bara sällskapssjuk fastän han har en kompis.

Kan det vara så att katten är lite orolig av att vara på ett nytt ställe?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

catcult
2015-01-24 10:20
#2

Prova att trötta ut henne ordentligt ungefär en timma innan läggdags, lek då aktivt med henne (använd t. ex. en vippa eller laserpekare) och avsluta leksessionen med ett rejält mål av hennes favoritblötmat.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Tjeja
2015-01-24 10:39
#3

#2 tycker jag låter som ett jättebra förslag att testa! 👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Sofia54321
2015-01-24 13:13
#4

Tack för alla svar🙂 Det är bara det att hon är ganska lat så hon orkar nog inte leka så länge. Vi har försökt aktivera henne men det funkar ändå inte😮

Sofia54321
2015-01-25 11:01
#5

Inatt lät hon inte lika mycket, så hoppas det fortsätter så🙂

LoAEmma
2015-01-31 15:49
#6

Stiger man upp eller ropar till katten osv på natten så kommer den att fortsätta… Ett oönskat beteende som ger uppmärksamhet kommer katten att fortsätta med. Så det bästa är ändå att ignorera henne även om det är svårt.

Tror också att hon kan känna sig ensam pga att det är ett nytt ställe.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: