Annons:
Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 3108 ggr
Niccole
1/26/15, 3:12 PM

Ragdoll + Maine coon

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej! Jag har en underbar liten ragdoll hons på ett år hemma som är det bästa som hänt mig. Så himla snäll och tillgiven, ska alltid vara med och vill hälsa på allt och alla. Har nu planer på att ta hem en Maine coon tik i början av mars då hon är leveransklar dels för att jag har dåligt samvete för att lämna Tingeling själv. Den nya lilla damen "Lady" verkar än så länge visa tecken på samma temperament som Ting vad jag kunde bedöma. Någon som har några tips på att sätta ihop två katter? Har ni egna erfarenheter? Ha en trevlig dag :) (Bifogar en bild på min ögonsten och den nya lilla Ladyn ;)

Annons:
ElisabethB
1/27/15, 3:10 PM
#1

Följer tråden om dina superfina katter, då jag själv är lite småintresserad av den kombinationen..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Lagavulin
1/27/15, 5:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Har inte haft några problem med mina Ragdolls och Maine Coon,,,Funka hur bra som helst

Jozie03
1/27/15, 6:15 PM
#3

Min syster har en raggis från min uppfödning och en MC hona. Inga problem! De har roligt och mysigt ihop :-)

[Murvel]
1/28/15, 3:04 PM
#4

En tik? 😎

Båda två var jättesöta. Ett tips är att låta dem få känna lukten av varandra innan de introduceras för varandra. Det vill säga: en katt i ett rum och andra katten i andra rummet, sedan byta. Fördelen med det är att den nya katten får utforska lite utan att direkt hamna face to face med ett potentiellt "hot" och att de båda märker att det finns en annan katt där. Din äldre katt kan nog vara lite grinig i början, men det löser sig ofta snabbt! Se till att den katt du har får lite extra uppmärksamhet så den inte känner sig "hotad" i sin position som familjens Drottning. 🐱

Niccole
3/2/15, 7:25 AM
#5

#1 Jag lovar att skriva när jag får hem lillskiten nu den 10:e 😃

#2 Åh vilka fina katter! Vad skönt att höra att de funkar ihop! Rätt lika i temperamentet va? 🙂

#3 Så skönt att höra, känner mig lite mer lättad nu! Håller tummarna! 🥵

#4 Japp, en till liten diva 😊 Tack för tipsen! Ska bli spännande det här. Haha är nog ingen risk, hon äger allt och alla och det vet hon om haha   😃 Är väl bara att ställa in sig på bitande i tårna, bus på nätterna och massa kattungebus som man precis klarat av :)

golden noblesse
3/2/15, 4:01 PM
#6

Lycka till med nykomlingen

Annons:
Niccole
3/10/15, 9:35 PM
#7

Nu är lillskiten hemma! Supergosig mot mig, men väldigt misstänksam mot min första katt som är supersnäll. Hon är kaxig för att vara så liten, fräser och morrar när Stora katten kommer för nära, men dom kan i alla fall ligga nära varandra. Är detta normalt? Hoppas verkligen att dom blir kompisar!

OberonsMatte
3/10/15, 10:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#7 Att de kan ligga nära varandra efter så kort tid är ovanligt och väldigt positivt!

Att lillkatten fräser och morrar betyder bara att hon är rädd och osäker inför den främmande jättekatten. När mitt senaste nytillskott flyttade in som kattunge mötte han 3 fullvuxna (snälla) katter, men lille Ruben tyckte nog att det kryllade av främmande monsterkatter överallt och fräste och morrade t.o.m. mot katten på kattkalendern i sovrummet (dit jag tog in honom för att han skulle få vila sig lite från sina nya kompisar).

Jag har helig birma, norsk skogkatt och ragdoll.

Sajtvärd Katter iFokus

Niccole
3/10/15, 10:29 PM
#9

#8 åh vad skönt att höra! Hur lång tid tog det för dom att komma överens? :) haha väggkalendrar kan vara sjukt läskiga haha! Känns skönt att hon verkar så trygg hos mig iaf för hon spinner bara man petar på henne :)

Upp till toppen
Annons: