Annons:
Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 2299 ggr
Shoshone
3/3/15, 10:54 AM

Ragdollunge sökes

Hej alla Ragdoll-älskare

Jag ska fatta mig kort! Jag vill väldigt gärna ha en ragdollkattunge, är 29 år och har häst samt sambons hundar. Men hur 17 får man tag  i en? Det verkar ju rent utsagt omöjligt!

Har meiterat och ställt ut mina djur samt födit upp både ett föl och en hundkull och är för renrasiga registrerade djur med fina stammar.

Jag har mejlat flera uppfödare men får inga svar, finns det något särskilt sätt att gå tillväga för att få köpa en ragdoll?

Jättetacksam för svar!

//Ny ragdoll-lover :)

Annons:
[[pimey]]
3/3/15, 11:28 AM
#1

Hej! Konstigt att du inte fått svar! Är du ute efter sällskap eller tänkte du avla? Ska man avla måste man inneha stamnamn innan man kan köpa en fertil katt av en uppfödare

[[pimey]]
3/3/15, 11:28 AM
#2

Sedan kanske flera av dom du mailat inte har några kattungar men du borde ju ändå fått svar om det kan jag tycka

[Djupdal]
3/3/15, 11:58 AM
#3

Många katter pausar löpandet under hösten och vintern. Om någon månad dräller det av ragdollungar igen. 😉Men om det är till avel så finns det betydligt färre, och då kan man få vänta ganska länge. År ibland. Det gäller även etablerade uppfödare, och då står de ändå oftast före de rena nybörjarna i kön.

Så räkna med att man först behöver skaffa sig en del kunskaper om kattuppfödning och om rasen, och att man sen på något sätt behöver visa uppfödaren man vill köpa av att man har de där kunskaperna och verkar vettig i största allmänhet. Sen är det inga problem, men innan dess så står man nog tyvärr ganska långt ner på listan när de katter som duger till avel fördelas.

Men sällskapskatter finns snart.🙂

Pinpin
3/3/15, 2:10 PM
#4

Känner till flera med kullar o även såna honor som är dräktiga

är du intresserad så kontakta mig så förmedlar jag ditt intresse till uppfödarna

sysslat med ragissar i 11 år

Shoshone
3/4/15, 12:02 AM
#5

Aha men då är det alltså så jag ska presentera mig framöver! Att jag är ute efter en sällskapskatt :-D det förklarar ju en hel del! Tusen tack :-) då kanske det blir annan ton i lyran ;-) ja jag får hoppas att det börjar ploppa upp gler raggisar snart, just nu är de rödlistade..

ammieblomberg
4/4/15, 11:17 AM
#6

Jag hade också problem att hitta en, men det löste sig med en blocket-annons, så det kan jag rekommendera! Lägg ut på blocket att du söker en kissemiss, och skriv lite om dig själv. :)

Annons:
Fabolousdolls
4/4/15, 4:09 PM
#7

Hej, Det ser verkligen ut som min vackra hona Beauty är dräktigt, hon finns i Lund och ska ha om ca: 4,5 veckor om allt går som det ska! Titta gärna på vår hemsida om du vill :) Mvh S*Fabolousdolls

Mvh

Stéphanie med ragdolls på S*Fabolousdolls

www.fabolousdolls.se

Kattblogg: http://www.fabolousdolls.se/68034780

Wille11
4/7/15, 11:00 PM
#8

Ni kan gå in på Scandinavia Ragdollklubb och Ragdollklubben och titta. Både på födda kullar och väntande  kullar. Finns även sidor på Facebook. Lycka till

Fujujung's Ragdoll

SightlyDolls
4/9/15, 10:39 PM
#9

Jag har en kattunge kvar som inte är tingad! www.sightlydolls.n.nu

[Isadolls]
6/21/15, 2:55 PM
#10

Vi har kattungar !!! www.isadolls.se

Upp till toppen
Annons: