Annons:
Etikett10-transport-samåkning
Läst 1918 ggr
Beppsi
2015-03-11 20:01

Transportbur för lite längre resor

Jag har en lite raggis pojke på 7 månader och han växer så det knakar. 

Jag får tyvärr inte ta körkort och därför behöver jag ha någon bra väska att kunna ta med mig honom i. Har en i plast men att ta med den på tåget + en rullväska + extra mat m.m blir inge lätt.  Blir resor som blir ca 4 timmar om man räknar med ta sig till stationen och så. 

Så sitter och kikar på olika typer av tygväskor. Bäst vore det med en man kan ha på ryggen så man har armarna fria. alternativt en man kan ha på axeln. Vilka har ni och har ni några tips på bästa varianterna?

Annons:
VildaVittra
2015-03-11 20:04
#1

Varför inte ha transportburen längst ner på en dramaten med stora hjul och sedan en väska ovanpå?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Beppsi
2015-03-12 09:42
#2

hmm, du menar typ att ja ska ha den hårda buren fastspänd på typ en sådan rullgrej från ikea? känns lite väl hemmabygge o ostadigt isf. 

Har funderat på just kattburar som just är rullväskor. borde väl låta o skumpa himla mycket för katten i en sådan?

 Möjligen en sådan som sitter överväskan som spänns fast i handtaget men känns som dem väskorna e för små då de inte är mycket yta där på dem väskor jag har.

VildaVittra
2015-03-12 16:50
#3

#2 Inte ikeas, den har för små hjul. Ju större hjul, desto stabilare blir det. Jag har en sådan här: https://www.plusvardag.se/shoppingvagn-royal-svart--offwhite-p-391.aspx

Och ja, man spänner fast buren och det blir hur stabilt som helst och dessutom ofantligt praktiskt samt skönt att slippa kånka saker på ryggen. Väskan som hör till rymmer hur mycket som helst.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[chiffong]
2015-03-14 10:43
#4

#3 Den där var ju jättesmart! Lite dyr kanske, men eftersom man kan ta av väskan så kan man ju använda ställningen till vad man vill. Hur spänner du fast buren?

VildaVittra
2015-03-14 16:29
#5

#4 Trär ett spännband genom "fönstret" på buren och fäster i vagnen. 

Jo, den är superpraktiskt, det enda negativa med den är att den är 1 cm bredare än vad det är mellan sätena på Uppsalabussarna, så jag måste gå på bak med den. Så bara ett ilandsproblem alltså. Jag har använt den till lite allt möjligt, kaminen var lite för tung för den så min är lite skev. 😃

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[chiffong]
2015-03-14 16:48
#6

#5 Man tager vad man haver… 😃 Själv har jag köpt en Ikea-vagn som vi ska använda när vi flyttar. Tänkte det kunde vara ok att lasta flyttkartonger på den. Får se om det funkar.

Som av en händelse fick jag syn på en nästan exakt likadan vagn, som den du har, på Ica Maxi (Malmö) idag. Kostade 399:-. Nu har jag inte direkt något behov själv just nu, bara ett tips till ev. andra behövande. 😉

Annons:
Upp till toppen
Annons: