Annons:
Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1479 ggr
Tinjoh
2015-03-23 20:59

Blötmat till kattunge

Hej, Jag skulle behöva tips på blötmat till en kräsen kattunge. Våran Flisan snart 4 månader har bott hos oss i 1 månad och vill inte äta annat än torrfoder (RC kitten persian). Har ni nått bra tips på något blötfoder som en kräsen kattunge kan gilla? Tack :)

Annons:
[[pimey]]
2015-03-23 21:53
#1

Prova bozita eller mjaus blötmat de är dem bästa

lilla73
2015-03-24 07:53
#2

Jag hade samma "problem" med min äldsta katt - det enda som hon åt var James Wellbeloved (kyckling el lamm) blötfoder eller Natures Menu för kattunge.

[HundochKatt]
2015-03-24 10:23
#3

Många katter väljer torrfoder, före blötmat. Tyvärr. För att få den att äta annat så bör man inte ha fri tillgång till torrfoder, helst inte alls servera torrfoder. Katter blir ofta beroende av just torrfoder. De känner inte smaken av socker, men de kan likaväl bli beroende av det.

Tinjoh
2015-03-24 10:32
#4

Tack för era svar :) bozita och mjau ger jag till vår vuxna katt men hon är inte intresserad. Vet att det är väldigt bra foder men det passar inte vår prinsessa.. Skall prova ge henne det ikväll också och se om hon kanske vågar smaka ;) #2 Det var nya märken som jag inte har hört talas om tidigare. De skall jag beställa hem idag :) tack för hjälpen. Har du kanske nått bra tips på nått kategodis som hon kan gilla också?

SannnaH
2015-03-24 20:14
#5

IAMS portionspåsar är det som gäller när man ska muta några av mina katter med något extra :) Oemotståndligt enligt dem!

Testa gärna också att mortla/krossa lite torrisar och strö över blötmaten. Det brukar lura många katter. Lycka till!

lilla73
2015-03-26 20:49
#6

kattgodis ratar de båda - förutom Dreamies som du hittar på de flesta stora livsmedelsbutiker.  Jag kan få dem att göra vad som helst med att enbart rassla med godispåsen…  

javascript:nicTemp();

Annons:
Upp till toppen
Annons: