Annons:
Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1027 ggr
lliinnnn
5/9/15, 10:21 PM

Kvällsrycket

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så fort man tar av överkastet på sängen kommer detta busiga fröet fram och startar att röja runt i hela lägenheten! (Inklusive under täckena). En av alla dagliga rutiner han har, sånt han bara måååste göra! :D Har era katter något de gör varje dag vid ungefär samma tidpunkt?

Annons:
[HundochKatt]
5/9/15, 10:44 PM
#1

Exakt klockslag vet jag inte då jag ligger och sover och blir varenda natt väckt av katten som tvättar mitt hår. ;) Annars så är det kvällsrycket här med, dock varierar tiden lite.

OberonsMatte
5/9/15, 11:23 PM
#2

Kvällsrycket förekommer här också. Oberon har en liten enmans-show då han far som en galning mellan sängen i sovrummet och fåtöljen i vardagsrummet, med galen blick och fladdrande päls. Gärna med ett och annat gurgeljam innan han sätter fart.

På bushumör blir han också varje gång jag bäddar om med nya lakan i sängen, men då håller han sin bus-show i själva sängen.

En återkommande sak som sker varje gång han vaknar upp eller blir väckt ur djup sömn är att han skyndar sig till matskålen för att knapra lite torrisar! Stackars knubbisen verkar alltid drömma att matskålen är tom och att han själv är utsvulten (hemska tanke!).

En annan vana är att varje morgon sitta på en låda i hallen bredvid ytterdörren och göra mig sällskap medan jag klär på mig ytterkläder och skor innan jag går till jobbet. De andra katterna bryr sig inte utan har redan lagt sig på sina platser för en liten efterfrukosten-tupplur, men Oberon väntar alltid med det tills jag har gått.

Jag kom på en till vana och det är att titta på mig, spinna jättehögt och mjölktrampa på bädden vid elementet i sovrummet när jag går och lägger mig på kvällen. Efter en stund kommer han upp i min säng och sitter där och knattrar och kurrar på högsta volym (och mjölktrampar) en stund, men aldrig tätt intill utan någon decimeter ifrån. När han har myst färdigt går han alltid därifrån och lägger sig någon annanstans. (jag misstänker att jag kan ha sparkat honom i sömnen någon gång och att både han och mina andra katter tycker att det är bäst att hålla sig ur vägen när jag sover. De som sover i sängen gör det vid mitt huvud, men där ligger aldrig Oberon).

Sajtvärd Katter iFokus

new2ragdoll
5/12/15, 10:30 AM
#3

Huvudändan på sängen består av en rad med trä-stänger, så en retsam Samueltass brukar nå och slå mig på huvudet nattetid. Sådana där kattsnabba ~3 slag /sek.

Mammaspojkar
5/20/15, 11:30 PM
#4

Mina herrar här hemma kör också med kvälls rycket och på morgonen kommer de och väcker mej runt 7 halv 8 när jag är ledig för då är det morgon mys. annars när jag jobbar så kommer dom när väckarklockan ringer.

Upp till toppen
Annons: