Annons:
Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1132 ggr
lliinnnn
2015-05-27 17:26

Ragdoll sökes

Hejsan! Jag har en ragdollhane på 1 år och 2 månader här hemma. Jag har märkt att han blir väldigt ledsen när vi går hemifrån och är borta ett lite längre tag, och vill därför skaffa en kompis till honom. . Jag vill inte ha en kattunge utan söker en omplaceringskatt! Max 3 år.
Så jag skriver här för att se om det är någon i Skåne som kanske har/vet någon som ska göra sig av med sin kise :) 

Annars tänker jag mig kanske en annan ras, vilken ras tycker ni passar bra ihop med ragdoll?

Annons:
[Isadolls]
2015-05-27 17:31
#1

Kommer omplacera en hona. Har kull just nu. Finns i Halmstad.

Maria
2015-05-27 17:31
#2

Har du funderat på en hittekatt? Det finns mängder med katter som väntar på att få adopteras.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

lliinnnn
2015-05-27 17:37
#3

#1 okej, när tänker du att hon är redo för omplacering?

#2, ja jag har funderat på det, men har fallit för just rasen ragdoll, var kan jag titta för att kolla efter katter som behöver adopteras?

Maria
2015-05-27 17:41
#4

Jag adopterade själv en katt för 1 1/2 år sedan från Göteborg katthjälp. Katten var kastrerad, tatuerad, chipmärkt och vaccinerad. Jag kommer garanterat göra det igen om jag ska skaffa katt.

Fast vill du just ha en Ragdoll så är det nog fel ställen😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

lliinnnn
2015-05-27 17:45
#5

#4 nja, ragdoll är inget måste, hittar jag en annan katt som passar in hos oss och känns rätt så går det också bra! Tänker mest att en ragdoll är ganska lugn och tillgiven, vi bor i en 2a med inätad balkong, en hittekatt kommer ju oftast från utemiljö och då vi bor på tredje våningen finns det ingen möjlighet för katten att komma ut på äventyr.

Maria
2015-05-27 18:04
#6

Den lille katten vi adopterade var infångad i bur när han var 4-5 månader och nu bor han med oss och en gammelkatt och vi har en liten inhägnad trädgård så han får inte gå fritt ute.

Han tillbringar mesta tiden inne och är väldigt på sin vakt ute. Allra bäst trivs han i uterummet bakom trygga väggar😃 Han hade passat utmärkt i en lägenhet med balkong.

Jag inbillar mig att han har fått nog av utelivets vedermödor.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
lliinnnn
2015-05-28 18:45
#7

Isadolls, när är din hona tänkt att bli omplacerad? :)

[Isadolls]
2015-05-28 21:14
#8

Om ca 3 mån då ungarna är 12v då dom är 5 dagar gamla nu.

[Isadolls]
2015-05-28 21:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Loretta Rag c 04.

Upp till toppen
Annons: