Annons:
Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 2773 ggr
[HundochKatt]
7/1/15, 7:06 PM

Angående hjälp/tiggeri

Efter övervägande så beslutade jag mig för att ta bort tråden "Hjälp! Fjärilflickan", som Fabolousdolls la ut. 

Anledningen är denna:

Är man uppfödare så har man en skyldighet att se till att man har pengar undanlagda för oväntade utgifter.
Har man inte ekonomi till det, så låter man bli att föda upp!

Att tigga pengar på det sättet, utan att skriva på sin hemsida, vad saken gäller är inte ok. Vad vet man om vart pengarna verkligen går? Om man inte känner personen i fråga. 

MEN, alla kan vi hamna i krissituationer där man kanske behöver lite ekonomisk hjälp men då gäller det att man personligen ber om hjälp och då förklarar man också vad och varför man behöver den hjälpen. Så att alla vet och kan ta ställning till om man vill bidra med en slant. 

Sådana inlägg kan komma att tillåtas. Men, det är inte helt klart, utan det får jag ta ställning till från fall till fall.

Sedan måste jag också tillägga, att som uppfödare får man också tänka på att alla kattungar går inte att rädda och ska inte heller räddas, hur mycket man än vill.

Annons:
Fabolousdolls
7/1/15, 8:04 PM
#1

Hon skriver på sin instagram precis vad det handlar om! jag känner henne inte, men jag skänkte en liten slant. Vi uppfödare är väl medvetna om att det kostar att vara uppfödare, men det kan bli riktigt dyrt när dem ligger inlagda, speciellt på en så liten kattunge, då ingen försäkring täcker dem. Kan katten klara sig tycker jag hon ska kämpa in i det sista. Tänkte bara att det var passande att skriva detta här, då vi är många ragdoll älskare här…

Mvh

Stéphanie med ragdolls på S*Fabolousdolls

www.fabolousdolls.se

Kattblogg: http://www.fabolousdolls.se/68034780

[HundochKatt]
7/1/15, 8:16 PM
#2

Alla har inte instagram och kan läsa det. 

Hemsidan som du länkade till sa ingenting om vad det gällde. 

Vill hon ha hjälp här på sidan, så får hon be om det personligen och förklara vad det gäller.

Denna kommentar har tagits bort.
[[pimey]]
7/1/15, 9:25 PM
#4

Kunde inte heller hitta någon information om detta och då tänker man som admin skriver: vad går pengarna till? Används det till detta? Nu fick jag fråga henne via FB om detta stämde och vad som hänt men alla har inte den möjligheten

Denna kommentar har tagits bort.
[HundochKatt]
7/1/15, 10:01 PM
#6

Jag har plockat bort 2 inlägg i denna tråd och givit vederbörande skrivförbud! 😡

Och åter igen, det är INTE OK att kritisera sajtvärden! Detta finns som regel på hela iFokus. Inlägg som kan skada sajtvärden/medarbetare eller själva sajten har jag min fulla rätt att ta bort. Faktum är att jag har rätt att ta bort vilka inlägg som helst och behöver inte heller förklara mig. Men det har jag valt att göra. 

Åter igen så är det inte ok att länka till en sida där ingen info finns om varför man behöver ekonomisk hjälp. Detta pga att det är ett faktum att det figurerar mycket falska tiggarsidor och dylikt på nätet! 

Och åter igen, då det gäller uppfödaren så är denne välkommen att PERSONLIGEN be om hjälp, om hon nu anser behöva det. 

Vänligen respektera mitt beslut!

Annons:
Änglakatten
7/1/15, 11:07 PM
#7

Hoppsan! Det är jag som har den inlagda katten och vill bara meddela att jag inte över huvudtaget har bett om några pengar, inte ens en krona. Det framkommer inte här så jag vill bara tillägga det :) Av mina 230000 följare så rasade det in massvis med mail där man bad mig att öppna en donation för lille Rainy så jag gjorde det. Mitt instagrammande är ett heltidsjobb som jag inte får betalt för, och vill mina följare hjälpa och ge tillbaka så är de välkomna att göra det. Så nu vet ni hur det egentligen ligger till :)

Vi har ragdoll kattungar!

www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se

[HundochKatt]
7/1/15, 11:22 PM
#8

Tack för informationen Änglakatten! Lycka till med den lilla!

Lena129
7/2/15, 5:33 AM
#9

Gick till Insta och sökte på Änglakatten för jag blev nyfiken…. men hittade bara Änglakatten - ideell förening s hjälper hemlösa och avlivningshotade katter. Kan ju inte vara den? För den har bara 13 följare. Så vilken är det?

//

Lena

Lena129
7/2/15, 5:40 AM
#10

Aha. Fjarilsflickans ragdoll. Nyfiken igen (förlåt jag vet att det inte tillhör tråden) - varför är Instagram så viktigt för en uppfödare så att man jobbar med det på heltid…?

//

Lena

Änglakatten
7/2/15, 9:50 AM
#11

Jag utbildar hela världen i hur man tar hand om sina katter på bästa sätt :) Det har inget med uppfödningen att göra, men det hänger ju liksom med. Jag studerar kattbeteendevetenskap (på COAPE nu och förra året på Oxford) och allt detta delar jag med mig av via Instagram för att lära ut hur katter tänker och är helt enkelt. Uppfödningsdelen så visar jag skillnaden mellan seriös uppfödning och den mindre seriösa, folk förstår att det handlar om mer än att para två fina katter. Och mycket mer :)

Vi har ragdoll kattungar!

www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se

Lena129
7/3/15, 8:01 AM
#12

Aha! Ok… :)

//

Lena

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
LoAEmma
7/6/15, 6:46 PM
#29

Hittade inget på det namnet…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[[pimey]]
7/6/15, 7:17 PM
#30

Namnet är fjärilsflickan

Upp till toppen
Annons: