Annons:
Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 2134 ggr
Lena129
7/19/15, 5:41 PM

Ever Clean lavendel

Min favoritkattsand! Har bytt formula. Lättare korn. Mindre lukt. Så nu har jag lukt av katt bajs och kiss i hela huset hur jag än gör…. Finns det någon annan kattsand som är lika bra?

//

Lena

Annons:
Fabolousdolls
7/19/15, 9:49 PM
#1

Extreme Classic och Four Friends lavendel är helt ok, värt att prova kanske?

Mvh

Stéphanie med ragdolls på S*Fabolousdolls

www.fabolousdolls.se

Kattblogg: http://www.fabolousdolls.se/68034780

Denna kommentar har tagits bort.
OberonsMatte
7/19/15, 11:08 PM
#3

Om det luktar kiss och bajs gissar jag att lådorna inte rensas tillräckligt ofta. Själv tycker jag att en ständig stank av parfym är betydligt värre än en tillfällig bajslukt. Märker man att katten har bajsat tar man väl bort det?

Jag har oparfymerad Extreme Classic och hos mig luktar det varken kiss eller bajs (förutom då någon precis bajsat på lådan). Min doftkänslige far har vid besök ibland klagat på att kattmaten luktar, men lådorna har han aldrig kommenterat.

Sajtvärd Katter iFokus

Neo033
7/19/15, 11:32 PM
#4

Testa Everclean Extra Strength Scented! 🙂

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

stinainybro
7/20/15, 9:12 AM
#5

Prova PeeWee. det är suveränt. Man tar bort bajset direkt.

[Isadolls]
7/20/15, 11:46 AM
#6

Testa Tigerino….tycker den är likvärdig everclean men billigare…använder babypuder doften själv 😊

Annons:
Fabolousdolls
7/20/15, 12:18 PM
#7

Intressant Isadolls, kanske ska prova denna till mina :)

Mvh

Stéphanie med ragdolls på S*Fabolousdolls

www.fabolousdolls.se

Kattblogg: http://www.fabolousdolls.se/68034780

Lena129
7/20/15, 3:00 PM
#8

Tack för förslag! Mina kattlådor rensas 2 ggr/dag! :) Skulle väl aldrig drömma om att låta avföringen ligga och sedan klaga över lukten…

//

Lena

OberonsMatte
7/20/15, 3:15 PM
#9

#8 Man vet aldrig…😉Efter att ha hängt på olika kattforum under ett antal år tar jag inget för givet.

Sajtvärd Katter iFokus

Vixxen
7/20/15, 7:46 PM
#10

Testa ZooZoo:s egen sand! Är ett bra alternativ!

Lena129
7/22/15, 4:33 PM
#11

Hehe… Nä man vet aldrig hur folk gör, det är helt sant…. Man upphör aldrig att förvånas. ☺

//

Lena

duwa
7/23/15, 8:50 AM
#12

Pee Wee lådan är jättefin…den luktar inget. Första gången som man inte kan känna att det finns en kattoa i hushållet, den rekommenderas varmt 🙂

Time waits for nobody

Eliinn
7/23/15, 5:10 PM
#13

Har du inte testat Ever Clean Less track ? större korn än de övriga sorterna och ska därför passa långhåriga katter. Jag bytte från lavendel till less track och tycker att det klart blivit mindre sand utanför lådan men dock inget drastiskt minskande..
Men de kanske ändrat formulan i less track också…
Sett att dem bytt förpackning men frågade i kassan som påstod att det inte skulle ha ändrat något annat än förpackningens utseende.

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Annons:
Lena129
7/23/15, 5:26 PM
#14

Nej Less Track har jag inte provat. Har älskat lukten av lavendel så himla mycket! Det har luktat så gott! :)

Jag älskar Lavendel.

Men då ska jag prova en förpackning Less Track nästa gång. Tycker du att den är bra?

//

Lena

Eliinn
7/23/15, 11:11 PM
#15

I och med att det är större korn så upplever jag att det inte blir lika mycket sand utanför lådan som deras andra sorter men som jag skrev tidigare så är det ingen enorm skillnad, men klart bättre! Upplever att sanden håller sig fräschare längre också :) Den doftar dock inte lika starkt som lavendel, men jag som har två katter har aldrig upplevt att det luktar illa nångång. När pojkvännen flyttade in sa han att han va förvånad att det aldrig luktade kattlåda hos mig och då är jag inte den som städar kattlådan överdrivet heller.

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

catcult
7/27/15, 1:18 AM
#16

Ever Clean Aqua Breeze är min nya favoritdoft. Doftar fräscht, men inte för mycket så att katterna stinker parfym när de lämnar lådan, samtidigt som den minimerar lukten.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Martyparty
7/29/15, 11:08 AM
#17

Hemma hos oss kör vi oftast less track. Finns inte den kör vi lavendel. Som tidigare sagt blir det mindre spill med less track och ingen lukt. Läste Dick någonstans att ever clean behövt byta ställe där de tar leran, och därför har all leran blivit annorlunda. Men jag har inte provat de nya förpackningarna än så jag vet inte om de ändrat på less track.

SE*Astinis Ragdoll

Lena129
7/30/15, 5:29 AM
#18

Leran är lättare och med större korn. En del klumpar går lättare sönder och jag tror att det är därför som det luktar mer och blir snabbare äckligt. Jag är inte alls lika nöjd som jag var förut.

//

Lena

Sanjica
7/31/15, 5:22 PM
#19

Jag använder mig av Compact Care Premium (parfymfri). Även om man känner såklart av lite av lukten, så är jag nöjd med den. Så länge man rensar lådan regelbundet tror jag att det blir bra, och kattlåda med lock kan vara bra att ha. Jag har en sådan, katten är van med det sedan tidigare och det funkar bra.

Personligen föredrar jag parfymfri kattsand, särskild om man är känslig mot starka dofter ( jag är inte allergisk) . Kattsanden klumpar sig bra och är skön mot kattens tassar.  Men såklart allt är smaksak och vi har ju våra individuella upplevelser!

"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." Hjärta

sophieochfelice
8/5/15, 6:09 PM
#20

Ursäkta att jag glider in på den här tråden lite sent, men jag upplever att den nya formulan från everclean kladdar ihop sig mycket mer, på ett dåligt sätt. Min tjej lyckas alltid få massa blöt och kladdig sand i pälsen nu efter hon varit på lådan :-( någon mer som upplever det? Så tråkigt då jag älskat everclean!

Annons:
Lena129
8/6/15, 3:46 PM
#21

Nej mina får inte kladd i pälsen men det blir kladdiga i lådan…. :(

//

Lena

Junkan
8/6/15, 10:28 PM
#22

Jag tror att det var just dammet som gjorde att det inte var lika kladdigt, det kapslade in bättre.

Eliinn
9/25/15, 6:18 PM
#23

Har testat ever cleans (less track) nya formula ett tag nu och tycker inte att den är så dålig som jag befarade utifrån vad andra sagt.
Positiva är att det dammar mindre när man häller i ny sand.
De negativa jag upptäckt är att den möjligen inte fungerar lika bra när katterna kissar mot kanterna, dessa klumpar tenderar att fastna mycket mer i kanterna än vad det gjorde tidigare upplever jag det som. Jag har fått skurat lådan aningen oftare pga de. Men å andra sidan så har mina katter börjat kissa mot kanterna mer än tidigare också skulle jag tro.
Men klumparna i mitten av lådan tycker jag håller ihop bra! Tycker inte att det luktar nå mer heller! Samma mängd sand utanför lådan också.

Köpte dock hem en kartong av en annan sort från ever clean (den gröna) då butiken inte hade just "less track" och märkte genast hur mycket mer sand som var utanför lådan mot vad det brukar vara när jag använder "less track".

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Upp till toppen
Annons: