Annons:
Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 3737 ggr
ellan15
8/31/15, 2:25 PM

Godis till kattunge

Skulle vilja ha tips på kattgodis som man kan ge till en 16 veckors. Vad de gillar, och tål de små magarna sånt godis eller bör man vänta tills han är äldre? Vi har en kille här hemma som vill smaka på allt, som gärna säger ifrån på sitt söta lilla sätt när han inte får äta med/av oss. När vi tar kvällsfika eller har fredagsmys vore det kul om han ibland fick någon godisbit också. Så vad kan man tänkas ge?? :D

Annons:
ellan15
8/31/15, 2:29 PM
#1

Hittills har han med glad aptit ätit upp skogaholmslimpa, köttbulle, skinka, falukorv och slickat på vattenmelon. Inget jag gett honom utan ibland har han varit oerhört snabb fram när det funnits en liten bit på bordet. Ett riktigt matvrak 😂 men är som sagt ute efter något gottis som är för katter ha ha. (Blötmat får han på kvällen, så tänker mer godisbit)

LaSadie
8/31/15, 2:36 PM
#2

Våra tycker om Orijens kattgodis. Men inte får många för då kan de bli dåliga i magen.

Sanjica
8/31/15, 2:38 PM
#3

Jag ger så naturligt kattgodis som möjligt. (Orijen) Finns i flera smaker.

Denna ger jag. http://orijen.se/cat-food/freeze-dried-cat-treats/original/

Godiset är mjukt, och det funkar jättebra här. Så länge det är naturligt, anser jag att det är det bästa alternativet. Hon får lite godis efter att jag kammat henne (vilket till en början var lite klurigt då hon nog varit ovan innan). Ja när hon är duktig, så det blir en positiv förstärkning, eller bara som gottis för sakens skull då jag anser att en katt ska unna sig det lite då och då.

"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." Hjärta

LinaLj
8/31/15, 2:39 PM
#4

Här hemma så har mjaus kattgodis Vaganza varit det godaste godiset katterna har smakat och de gör i princip allt för att få en bit.

Annars älskar de hemmagjort godis så som torkat hjärta. Men ska man träna in en ny konst så är det absolut bästa som finns räkor (färska är godast, frysta med skal funkar men de i lag ratas).

Sanjica
8/31/15, 2:39 PM
#5

Jag brukar ge ca 2-3 stycken, och inte för ofta. Hon spinner när hon äter det!

"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." Hjärta

[HundochKatt]
8/31/15, 8:56 PM
#6

Jag torkar tunna skivor av kött, inte så det blir helt torrt och sedan klipper jag dem i bitar och förvarar i frysen och tar fram bara det som katten ska få. Mycket uppskattat!

Det är lätt att torka själv i svamptork (som jag har själv) eller i ugnen på 50 - 70 grader med ugnsluckan på glänt. Man kan torka olika sorters kött men se till att kycklingfilé inte är mörat. Det färska brukar aldrig vara det.

Annons:
Jozie03
9/1/15, 9:18 PM
#7

Vi kör på Orijen Wildbroar. Den är mums tycker alla kissar här!

Upp till toppen
Annons: