Annons:
Etikett07-ragdollbilder
Läst 1567 ggr
Kiiwih
10/5/15, 12:20 PM

Min lille Sushi

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Nu har min lille pojk äntligen flyttat hem till oss! Som den stolta mor man är så vill man ju gärna visa upp honom, så här är två bilder på det lilla monstret 😍 himla busig, precis som han ska vara, men också extremt kelen när han blir trött. Följer gärna med från rum till rum, skulle man vara ifrån honom en liten stund blir han sååå glad när man ses igen! Då och då får man sig en puss rätt på munnen, och ibland blir man tvättad på näsan och kinderna också. Pojkvännens mustasch har aldrig varit renare sen Sushi började ansa den! 👍

Annons:
Aleya
10/5/15, 12:34 PM
#1

Såååå fin. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[HundochKatt]
10/5/15, 1:55 PM
#2

Jättesöt! Grattis!

blandiscasper
10/5/15, 5:16 PM
#3

men så fin! Grattis!🌺

Fabolousdolls
10/5/15, 5:52 PM
#4

Grattis till sötnosen

Mvh

Stéphanie med ragdolls på S*Fabolousdolls

www.fabolousdolls.se

Kattblogg: http://www.fabolousdolls.se/68034780

Sanjica
10/6/15, 8:20 AM
#5

Så söt. Grattis! Din misse påminner i vissa avseenden om min hona. Sockan är en riktig myspropp, hon älskar att bli buren och kelen med. Hon pussar en på ansiktet, framförallt kinder och näsa, detta kan hon hålla på med ett bra tag. 😘 Hon får sina kattfnatt lite då och då, och det är så roligt att se henne leka då. Och det med att bli putsad i håret (inte på mustaschen dock), förekommer. Hon kanske ska satsa på en karriär som frisör? 😃Hon påminner lite om en hund då hon vill vara med överallt. Går jag t e x på toaletten, då börjar hon prata med mig utanför och sitta väntandes på en tvättkorg tills jag kommer ut. Visst är våra katter underbara?🐱Önskar dig många lyckliga, friska år med din buse! (Sushi är ett sött namn).

"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." Hjärta

[Garntroll]
10/6/15, 4:26 PM
#6

Så fin

Annons:
Kiiwih
10/9/15, 9:34 AM
#7

Tack så mycket, allihopa! 😃 

#5 Då är det alltså inte bara Sushi som är som han är 👍 hur gammal är lilla Sockan? Hon låter ljuvlig! Frisör låter som ett mycket passande jobb för henne, kanske hon vill öppna salong, med Sushi som mustaschfrisör? 😂Jag hoppas verkligen att Sushis små egenheter följer med honom även i vuxen ålder 😍 de är verkligen som små hundar… Vår store kille, Link, har vi fått uppfostra litegrann med en sprayflaska med vatten, så nu är han mestadels respektfull kring matbordet och sitter snällt bredvid utan att vara odräglig. Men Sushi… sprayar vi vatten på honom så tittar han bara på en någon sekund, för att sedan återgå till det han höll på med. Han förstår inte alls meningen med den där sprayflaskan. Att plaska runt i duschvattnet efter vi duschat är också roligt, samt att leka med vattenfontänen ibland. Det är nog en hund vi har fått hem iallafall 😉

Sanjica
10/10/15, 7:43 AM
#8

#7  Sockan blir 6 månader om exakt 5 dagar. Ja, hon och Sushi blir bra kompanjoner. 👍

Ragdoll är en underbar ras. Jag gillar katter i allmänhet, oavsett om det är en ras eller huskatt, men valet föll på ragdoll då både jag och min sambo blev förälskade i rasen efter att vi besökt en uppfödare. Sedan finns det säkert individuella skillnader mellan ragdolls ändå, men rent generellt tycker jag att Sockan passar in på beskrivningen av rasen. Särskilt den delen med tillgivenhet och där hon slappnar av likt en "trasdocka".  Däremot verkar du ha vattenglada katter, och där skiljer sig Sockan markant från dina katter. Om jag ska t e x få bort något litet klet från rumpan, som sker sällan, håller hon sig fast vid mig och borrar in huvudet i min axel. Stackarn. Men ändå är hon orädd när man ska in på toaletten, hon kan t o m springa in där, trots att hon hör ljudet av vatten. Hon brukar alltid få en liten bit av Orijens kattgodis, efter att hon förstått att vattnet inte går att undvika. Sedan vips har hon glömt bort vattnet, och pussar mig över hela ansiktet. 🐱

"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." Hjärta

Sanjica
10/10/15, 7:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Bifogar en bild. En fantastiskt go misse är hon.

"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." Hjärta

Sanjica
10/10/15, 8:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#10

Några till.

"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." Hjärta

TinasLufsen
10/10/15, 12:08 PM
#11

Så fin 🙂

[Garntroll]
10/10/15, 12:11 PM
#12

Nu blir man ännu mer sugen på en pälsboll. 🐱

Sanjica
10/10/15, 2:22 PM
#13

Att ha en pälsboll här hemma är helt underbart. 🙂

"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." Hjärta

Annons:
Jozie03
10/11/15, 8:45 PM
#14

Gratulerar!

[Garntroll]
10/11/15, 8:47 PM
#15

Måste säga att namnet är urgulligt.

Kiiwih
10/18/15, 10:46 AM
#16

#10 vilken liten goding 😍 
#14 tack så mycket 😃
#15 det har jag fått höra från många! Namnet hade jag förutbestämt sen ett par år tillbaka. Det var riktigt nära att det blev en Sheldon, men tycker det är svårare att säga, det stakar sig lite. Kanske att det får bli en Sheldon nästa gång 😎

Kiiwih
10/18/15, 11:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#17

Lite bilder från vår lekstund idag, följt av en motvillig vilostund 😴 en bild på storebrorsan Link hängde med också, liiite större än Sushi är han 😉 än så länge, iallafall!

Sanjica
10/18/15, 3:30 PM
#18

Såååå fin!

"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." Hjärta

Upp till toppen
Annons: