Annons:
Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1123 ggr
LinnJ
1/26/16, 2:32 PM

Vänner och ovänner

Hej!

Jag har en ragdoll på 4 1/2 år och en britisk korthår på snart 2 år. De här två damerna kan verkligen gå varandra på nerverna. Ibland sover de nära, nära varandra för att sekunden senare slåss så pälsen flyger. 

Båda två är steriliserade och båda katterna kom till oss när de var kattungar, de har alltså inte varit i något annat hem med andra katter förutom sina syskon och föräldrar. 

Det är inte den ena som är värre än den andra. Dvs ingen är rädd för den andra. Ibland är det ragdollen som flyger på den lilla, ibland tvärtom. Den minsta är otroligt tuff och bryr sig inte om att hon väger hälften av ragdollen. Ofta börjar bråken med att de ligger och tvättar varandra på huvudet för att eskalera i vilt slagsmål. I mina ögon ser det ut som någon form av maktkamp, att ingen av de två kan låta den andra få bestämma. 

Tips? Råd? Blir glad för allt!

Annons:
dinamnam
2/3/16, 6:55 AM
#1

Hej! Här är det lite samma problem, har en surgubbe här hemma plus min sociala ragdoll så klart. Det går lite i perioder, och eftersom min ragdoll gärna VILL leka VILL vara med överallt så känner jag inte att det är något problem. Han får väl helt enkelt lära sig att hålla sig borta från surpuppan. 

Jag vet inte hur dina katter är personlighetsmässigt, men oftast så säger det mycket! Tror nog inte det är någon fara! Så länge de inte skadar varandra så ska du bara strunta i det. Dessutom så har du två av samma kön, och vad jag har upplevt så brukar det innebära just det här som du beskriver. 😂 lycka till nu!

Med vänliga hälsningar 

Upp till toppen
Annons: