Annons:
Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1404 ggr
Benoni
2/3/16, 8:27 AM

Ragdoll og Bengal?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Er det noen her som har erfaring med å ha ragdoll og Bengal sammen? Har en ragdollgutt på snart ett år, veldig snill og rolig men han savner selskap av en kattevenn. Ønsker meg veldig en bengal, men er redd for at de er for forskjellige i temperament og energinivå… noen som har noen erfaringer/meninger om dette? Tror dere det vil gå an?

Annons:
Swerina
2/3/16, 9:01 AM
#1

Uppfödaren jag köpte vår ragdoll har både ragdoll- och bengal-uppfödning. Fungerar hur bra som helst de gånger jag varit där och hälsat på. http://ragdollcrinituscaudis.weebly.com 

Du kan ju ta kontakt där och höra med uppfödaren om hur de fungerar tillsammans.

Linika
2/3/16, 6:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här är mina små krabater, en bengaltös på 3,5 år och en ragdollhane på 2,5. För oss går det jättebra och katterna är goda vänner! De både myser och leker ihop. Ragdollen blir även tvungen att hålla sig skapligt aktiv, för det är ju så skoj att leka med bästisen! Det finns så klart mycket energi kvar i bengalen, så det blir mycket lek för mig med. Jag hade ragdollen först och var noga med att hitta en bra vän till honom när jag sökte bengal. Jag siktade in mig mer på vuxna (men unga) omplaceringar för att ha en fingervisning om temperament. Min bengalhona hör inte till de vildaste bengalerna, hon är mer klurig än sjövild. Så hittar man rätt individer är det en superhärlig kombo!

Benoni
2/4/16, 10:02 AM
#3

Tusen takk for så gode tips! Da ser jeg litt lysere på saken, nå gjelder det bare å finne en bengal med et litt roligere og mildere temperament enn gjennomsnittet… Helt utrolig koselig bilde av dine to katter Linika, er min drøm å se min ragdoll leve i sånn harmoni med en bengal ♡

Upp till toppen
Annons: