Annons:
Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1099 ggr
Sanjica
2016-02-05 19:32

Fällning

Hej! Min misse ( 9,5 månader) fäller en hel del hår. Jag förstår att katter gör det men undrar om jag kan göra något åt detta . Hon har provat få ägg gula och hon äter Mush Vaisto Cat. Jag försöker borsta henne 2 gånger i veckan. Men krävs det mer? Blir inte pälsen mer fet? I övrigt är hon pigg och sig själv som hon brukar vara. Trevlig helg önskar vi er alla! 😊

"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." Hjärta

Annons:
[HundochKatt]
2016-02-06 11:15
#1

Förmodligen fäller hon ur kattungepälsen och det är inte mycket att göra åt. Katter brukar fälla lite hela tiden tycker jag men mängderna varierar beroende på var de är i "fällningsperioderna". 

Min katt, trots att jag Barfar enligt kostens alla regler, fäller enormt just nu och har gjort det ett tag, så jag får kamma honom en gång om dagen. Men det börjar avta nu.👍 Men inte är det kul med svarta kläder när man tar upp honom och blir alldeles lurvig. Hehe… får nog börja köpa ljusa kläder, fast jag tycker egentligen det är opraktiskt när man har djur. 

Är de i fällningsperioder så hjälper inte kosten. Pälsen ska bytas.

Sanjica
2016-02-06 11:54
#2

Jag misstänker nog att det också är så. Jag får kanske också borsta henne dagligen. Tack för ditt svar!

"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." Hjärta

Upp till toppen
Annons: