Annons:
Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 1381 ggr
Ominous
5/15/16, 9:23 AM

Avelshane som lånas ut till alla?

Jag sitter mycket på blocket och kollar på ragdoll har jag fått lite koll på vad som läggs ut. Vad jag har märkt finns det en specifik katthane som lånas ut VÄLDIGT mycket, jag ser många annonser där både bild och namn finns på honom. Det har jag sett under minst ett år.

Nu det senaste har jag även sett flera annonser med huskatter(med hävdade raser) med samma sak, namn och bild på denna katten. Det verkar antingen som att denna katten är populär att hävda vara pappan, eller som att den paras med lite vem som helst.

Jag testade att googla efter namnet och hittar flera annonser om att han lånas ut, utan att det står något om krav på seriös uppfödare eller liknande. Det står däremot att de är med i Sverak och har ett katteri-namn.

Känns otroligt hemskt att en katt går okastrerad flera år och paras hejvilt. Det måste ju finnas otroliga risker för en katt att behandlas såhär? 

Vill inte skriva ut namnet eller så, men skulle det vara så att ni planerar att para med en lånad hane och undrar om de är den så kan jag svara.

I wish I could write as mysterious as a cat

Annons:
[HundochKatt]
5/15/16, 12:24 PM
#1

Helt klart är det oseriöst av ägaren till denna hane, att låta honom para vilken katt som helst oavsett ras eller icke ras! Och visst finns det enorma risker med att låta en hane para kattor på det sättet. 

Tycker att det är tråkigt att man gör vad som helst för att få in lite pengar… och inte tänker längre än så.

Ominous
5/15/16, 12:25 PM
#2

Jag kontaktade uppfödaren av denna katten, och hon kände till det. Hon och flera andra hade försökt få henne att sluta, men pengar är väl pengar…

I wish I could write as mysterious as a cat

[HundochKatt]
5/15/16, 12:27 PM
#3

#2 Ja, tyvärr är det så och tyvärr så har ju inte uppfödaren något att säga till om när de sålt katten.

Upp till toppen
Annons: