Annons:
Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 4828 ggr
Swerina
2016-05-15 20:43

Katt lägger sig i kattlådan

Hej! 

I cirka fyra dagar har jag kommit på vår 6,5 månaders katt ligga i kattlådan. Oftast när jag eller min sambo också är i närheten. Då går han in, lägger sig till rätta och ligger liksom på sina tassar/mage (det vill säga inte på sidan och inte på rygg). Och så tittar han ut. Går vi därifrån följer han snabbt efter oss. 

Både jag och min sambo är sådana som kan sitta på toa länge. 

Han är nyligen kastrerad (25 april) och det gick bra. Han är en jätteglad och superkelen kille, han är inte själv länge om dagarna, jag jobbar flexibla tider och är hemma och jobba mycket, min sambo är student och har sena föreläsningar, vi leker jättemycket med honom och han får hoppa, klättra och jaga saker, vi har nätat balkong som han får vara i när det är fint väder… Han är inte rädd, skygg eller tillbakadragen, tvärtom är han supersocial och totalt orädd. 

Vad beror detta på? Är det något vi ska oroa oss över? Vad ska vi i så fall göra? Jag har googlat men hittar inget som jag känner passar in på honom.

Annons:
LinaN
2016-05-15 20:50
#1

Har ni det väldigt varmt?

Sanden är sval och kan vara skön att ligga på :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Swerina
2016-05-15 21:13
#2

Nja, det tycker jag inte faktiskt. Tycker vi har det kallt/svalt. Min sambo är alltid överhettad och jag är allts frusen, så vi har en rätt bra balans.

OberonsMatte
2016-05-15 21:20
#3

Jag tror att det beror på att er katt är så ung. Det är ju bara funktionen som skiljer en toalett från en låda/koja, och än så länge känner han nog helt enkelt inte att skillnaden är så stor. Både Oberon och Ruben låg också i toalådan ibland när de var yngre.

Sajtvärd Katter iFokus

sophieochfelice
2016-05-16 17:44
#4

Precis så gör min 1- åriga tjej med.. Iallafall om jag är inne på toaletten, då brukar hon lägga sig där i lådan och vänta, haha :)

Swerina
2016-05-17 11:11
#5

Så skönt att läsa era svar! Jag trodde han hade blivit knäpp…! då ska jag inte lägga så stor vikt vid att han lägger sig där!!

SimsBrooke
2016-05-24 14:14
#6

Min katt gör så där också. Han är 7 månader, men han kan ibland lägga sig på sidan och rulla runt ibland =/

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
Swerina
2016-05-25 09:00
#7

Jag har haft en lucka"uppe" hela tiden på kattlådan. Men jag gjorde så att jag tog ner den. Han har inga problem med att ta sig in och ut och han har slutat lägga sig där iaf!!

Upp till toppen
Annons: