Annons:
Etikett07-ragdollbilder
Läst 1436 ggr
Eliinn
2016-05-19 20:28

Milton och lillasyster Tequila

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara få dela med mig utav den här (två) bilden då den speglar lite av Miltons reaktioner när "lillasyster" Tequila helt plötsligt dök upp i vårat liv.
Milton som var van vid att få all min uppmärksamhet (även i bilder ;)) var något skeptisk när han hade en klängig liten kattunge i bakhasorna på sig.. och nej.. inte fick man ens va själv inne i kattlådan längre…
Tequila var tvungen att tas ifrån sin mamma för tidigt när hon bara var 7 veckor då hennes mamma som var en "vild"katt inte längre var kapabel att ta hand om henne. Jag tror därför att Milton fick bli nån form av extra "mamma" till henne.  

Dem här två bilderna gav mig ett gott skratt då det ser ut som Milton bara suckar och tänker "åhnej.. jaha… nu förstör hon min fotosession.. igen…" 
Tequila, jaa hon gjorde allt för att få va med på ett litet hörn, precis som idag då hon gärna snor min uppmärksamheten från Milton då och då ;)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Annons:
Eliinn
2016-05-19 20:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Men trots detta så älskar han henne innerst inne <3

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

[HundochKatt]
2016-05-19 20:37
#2

Sköna bilder! Den första dubbelbilden är ju så talande! 😃

Sanjica
2016-05-20 18:55
#3

Åå vad underbara dem är. 😍

"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." Hjärta

OberonsMatte
2016-05-20 19:40
#4

Åh vilken cool och trygg storebror lilla Tequila har! ❤️

Och porträttbilden på Milton där lillsyrran tittar fram som värsta linslusen…😂

Sajtvärd Katter iFokus

Eliinn
2016-05-20 22:34
#5

Bortsett från att båda är väldig mysiga och gosiga så är dem som dag och och natt. Milton är en typisk ragdoll, cool och lugn medan Tequila är sprallig och intensiv. Medan tequila plöjer över blomkrukor och har ner allt i sin väg så tar Milton låångsama genomtänkta kliv över blomkrukor och diverse saker. Tequila fullkomligt äälskar Miltons mysiga päls! Hon bäddar in sig i den och bara myser. Första gången jag badade Milton sen hon flytta in så vart hon helt förskräckt när Milton kom ut blöt från badrummet (jaa ni vet hur en blöt ragdoll ser ut ;)). Hon fräste och sprang och gömde sig. När jag sen fönat Milton till sitt fluffiga jag och släppte ut honom igen blev hon överlycklig och sprang fram och strök sig mot honom precis som "Där är du ju! :D du skulle sett vilken läskig katt som var här nyss!…"

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

OberonsMatte
2016-05-21 11:00
#6

#5 Haha..Ja, visst är det roligt att se hur katternas individuella personligheter blir extra tydliga när man kan jämföra dem med varandra! Har man bara en katt (och en ras) kanske man inte ser det typiska på samma sätt.

Sajtvärd Katter iFokus

Annons:
[HundochKatt]
2016-05-21 11:25
#7

#5 Ja, en blöt katt kan se väldigt skrämmande ut. 😃

Upp till toppen
Annons: