Annons:
Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1027 ggr
Ominous
2016-05-28 15:13

Flytta med kattunge

Jag har funderat på att skaffa en kattkompis till min Raggis Othello då han blir ensam när jag arbetar. Han är så snäll och verkar väldigt intresserad av andra katter ute, han brukar lägga sig ner och tittar på dem :)

Problemet är att min lägenhet ska totalrenoveras om några månader. Var egentligen planerat att ske nu, och vara klart till sommaren. Då tänkte jag att det passade bra att hitta en kattkompis efter renoveringen. Men det skjutits på och krånglat mycket. Nu säger dem att de ska bli av vecka 33 och ta 1.5-2mån. 
Det känns som att det bara tar längre och längre tid, Othello blir 1år i augusti.

Tror ni det är dumt att skaffa kattunge om man vet att man kommer flytta fram och tillbaka väldigt snart efter? Under tiden kommer jag bo hos mina föräldrar, är inga problem att ta med Othello och en katt till och även lite möbler så de känner sig hemma. Jag vet inte hur en kattunge reagerar vid flytt om det blir jobbigt och osäkert för dem.

Hur skulle ni gjort?

I wish I could write as mysterious as a cat

Annons:
MonicaLagerquist
2016-05-28 15:21
#1

Jag skulle inte tveka att flytta med en kattunge.

Mina katter älskar att bo på hotell eller sova borta. Nya spännande platser att upptäcka.

Stolt ägare till fem La permer

[HundochKatt]
2016-05-28 18:31
#2

Tror inte heller att det är några som helst problem. Du och Othello flyttar ju med.

Sanjica
2016-05-28 19:11
#3

Jag tror att det bara är bra att missen så tidigt som möjligt vänjer sig vid nya miljöer och intryck. Så det inte blir alltför skrämmande sedan. Och så har ju kattungen sin trygghet hos dig och Othello. Lycka till!

"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." Hjärta

Eliinn
2016-05-29 13:24
#4

Håller med #3 :) Milton fick följa med hem till mina föräldrar och svärföräldrar ibland när han var kattunge. Något han aldrig verkade ha något problem med och jag tror också att det är därför han är så cool i nya miljöer. Att åka bil är något han tycker är helt okej, han brukar somna i bilen. Ett veterinärbesök är heller inte nå stress eller skrämmande miljö. Visserligen tror jag att han är en rätt cool individ men tror även att han fick följa med som liten spelat en stor roll också :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Upp till toppen
Annons: