Annons:
Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 916 ggr
sophieochfelice
5/30/16, 9:50 PM

Innekatt

Hej på er, jag har en Ragdoll på lite mer än ett år och en birma på 8 månader. Senaste tiden så har jag fått så mycket (dumma!) kommentarer om just det faktum att jag har innekatter, flera har kommenterat att det är djurplågeri och att katter ska få vara ute. Visst har jag fått såna kommentarer förut men just nu är det flera på jobbet osv som har kläckt ur sig såna här saker, och nu har det satt sig i mitt huvud. "Tänk om mina katter är olyckliga som lever såhär" och annat… Jag vet att jag gör precis allt för dom, hela lägenheten är anpassad så att dom ska ha det bra och dom har en stor inglasad balkong där dom får vara hur mycket dom vill, en gång i veckan åker vi ut till skogen med dom så dom får promenera runt (i sele) ungefär en timme. Vad brukar ni ha för argument när ni stöter på såna här kommentarer? (Antar att det flesta av er har era ragdolls som innekatter) och hur ska jag få bort dessa tankar?! Just raskatter passar väl bra som innekatter?! Förlåt för långt och rörigt inlägg, ville bara ha lite "stöd" av er kattvänner här inne, hehe :-)

Annons:
Honestyisdead
5/30/16, 9:55 PM
#1

Trivs dina som innekatter med koppelromenader så fortsätt med det. Det visar ett du bryr dig om ditt djur :)

sophieochfelice
5/30/16, 10:05 PM
#2

Tack snälla för ditt svar, du har helt rätt :)

sophieochfelice
5/30/16, 10:10 PM
#3

Och menade såklart inte i mitt inlägg att katter inte ska få vara ute, självklart finns det säkert massor av katter som mår allra bäst av att få vara utekatter, men tycker att själva kommentarerna är dumma då de inte är insatt i just min situation med mina katter :) hoppas ingen tar illa upp :)

Honestyisdead
5/30/16, 10:16 PM
#4

Själv anser jag att inga katter ska vara utekatter med all trafik vi har. Alla faror från sjuka människor och andra djur. Många med utekatter blir av med dom och får aldrig veta vad som hänt.

Nej. Ansvar är att ha katt kopplad utomhus eller ha katt gård utomhus.

sophieochfelice
5/30/16, 10:22 PM
#5

Håller helt med dig, det är min åsikt också. Ser inga människor som bara släpper ut sina hundar vind för våg tex. Men vet att alla har olika åsikter om det, det är nog ett gammalt tänk att "en katt klarar sig" och det är ju säkert därför jag får såna kommentarer som jag fått.. Önskar att människor förstod att det inte fungerar så.

Honestyisdead
5/30/16, 10:29 PM
#6

Bara säg till dom att dom får göra som dom vill så tar du hNd om dina djur på det sätt du är övertygad om är bäst :)

Annons:
sophieochfelice
5/31/16, 9:22 AM
#7

Det ska jag göra, får lära mig att inte ta åt mig så mycket :)

Sanjica
5/31/16, 10:17 AM
#8

Det går ingen nöd på din misse. Den har det bra och du tar ditt ansvar som ägare och ger den en massa kärlek.  Sorgligt att vissa ska behöva vara så elaka och kritiska. Keep up the good work!

"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." Hjärta

Honestyisdead
5/31/16, 10:19 AM
#9

#7 Ja du har inget att ta åt dig av. Du gör det rätta. Dom borde däremot ta till sig 8ch börja ta sitt ansvar.

[HundochKatt]
5/31/16, 10:33 AM
#10

I dagens samhälle är det ansvarsfullt att ha katten som innekatt, än att låta den springa fritt och tex. förorena barnens lekplatser i tätorten. (Toxoplasmos)

För kattens bästa är det att vara innekatt för det finns så mycket faror utomhus, trafiken, "katthatare" för att nämna något. 

Kommer katten ut ex med sele så är det ju toppen för katten. 

Du behöver således inte ta åt dig av kommentarerna tycker jag.

sophieochfelice
5/31/16, 1:02 PM
#11

Tack snälla ni för era kommentarer, precis vad jag behövde! <3

Upp till toppen
Annons: