Annons:
Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1503 ggr
Evleina
2016-06-06 18:59

Kattunge vägrar gå på lådan!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Fick äntligen hem min kattunge igår på tolv veckor. Var orolig för att hon skulle vara skygg och gömma sig - men icke! Hur gosig och fin som helst. Är mycket pratglad, kelig och matglad. Nu till problemet. Vi har nu haft henne hemma i 24 timmar och hon har fortfarande inte kissat eller bajsat. Varken på lådan eller någon annanstans. Lyfter henne till lådan ofta men hon hoppar ur direkt. Är väldigt orolig.. Men som sagt, hon känns trygg och ser ut att må bra. Busar, sover och äter. Ska jag vänta lite innan jag ringer veterinären?

Annons:
Linnea.lindroth
2016-06-06 19:19
#1

vilken helt otroligt söt kisse! Jag hade ringt veterinären och rådfrågat iallafall :)

Evleina
2016-06-06 20:06
#2

Tack snälla! Jag ringde till en veterinär genom Agria nu och hon var säker på att hon hade kissat någon annanstans. Hon menade på att hon inte skulle vara så pigg och alert annars om hon hållt sig i ett helt dygn, lite mer nu.. Men jag och min sambo har letat och letat och varit med henne nästan hela tiden då hon vill vara nära! Så vi skulle ju märka ifall hon hade kissat på golvet eller i en blomkruka.. Hon tyckte att vi skulle ha is i magen och vänta tills imorgon - annars åka till Strömsholm då. Men det känns oroligt i bröstet mitt fast hon är så gosig och precis som en kattunge ska vara.. :/

OberonsMatte
2016-06-06 20:23
#3

Vad har ni för slags låda och sand? Var står den och hur stort bor ni?

Ett tips är att själv gräva i sanden med fingrarna när kattungen ser på eller själv är i lådan.

Sajtvärd Katter iFokus

Linnea.lindroth
2016-06-06 20:26
#4

#2 usch, det gör ju nästan saken värre att dem är övertygade om det när man själv vet att dem inte har kissat. Jag hade nog också haft is i magen tills imorgon men varit väldigt vaksam på ändrat beteende och allmäntillstånd. Lycka till!

Evleina
2016-06-06 21:15
#5

Nu har hon äntligen gått på lådan!!!! :D tänk att man kan bli så lycklig över ett kattlådebesök! Nu kan jag pusta ut. Tusen tack för att ni hört av er och skrivit till mig :)

Linnea.lindroth
2016-06-06 21:29
#6

#5 åååå vad härligt! Glad jag är för er skull

Annons:
Upp till toppen
Annons: