Annons:
Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1219 ggr
[HundochKatt]
6/9/16, 1:32 PM

Anledning till att hålla katter som innekatt

Nu är det väl inte så många som har sina Ragdolls ute på fri tass men en hemsk påminnelse om varför vi bör hålla dem inne (en bland många anledningar). 

Jäkla sjuka människor det finns!! (Ursäkta språket men jag tror ni förstår).

http://www.expressen.se/gt/djurplagare-satter-skrack-i-kattagare/

Annons:
Eliinn
6/9/16, 5:02 PM
#1

Usch va tragiskt :( ….

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

LXD
6/10/16, 9:36 AM
#2

Fyfan vad hemskt, hur kan man ens få för sig sånt?!?! Kan inte vara en frisk människa. Mina katter ska aldrig få gå ut själva, ALDRIG.

Sanjica
6/10/16, 11:00 AM
#3

Så fruktansvärt. Finner inga ord….Jag  kommer aldrig under några omständigheter att släppa Sockan lös. Det hade aldrig känts tryggt och hon betyder så oerhört mycket för mig. Hon trivs som fisken i vattnet i sin hage ute på balkongen, där hon får uppleva utemiljön lite, fast inom trygga ramar.

"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." Hjärta

Sanjica
6/10/16, 11:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Så här ser det ut.

"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." Hjärta

LXD
6/11/16, 5:04 PM
#5

Sanjica, fin hage! Vart har du köpt den någonstans?

sophieochfelice
6/11/16, 10:28 PM
#6

Villen storlek har du på din hage Sanjica? Är det den från hansesgården som någon tidigare tipsade om eller är det en annan variant?

Annons:
Sanjica
6/13/16, 12:30 PM
#7

#5 och #6 Hagen kommer från Zooplus. 🙂 Valde storlek L, p g att hon ska ha stort lekutrymme och sen kommer hon så småningom få en kompis. Men mellanstorleken passar säkert bra med. Här kommer länken http://www.zooplus.se/customerpicturedisplay/shop/hund/hundkojor/valphagar/valphagar/340529

"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." Hjärta

Sanjica
6/13/16, 12:31 PM
#8

Fri frakt dessutom och lite billigare än Hansesgården. Jag tycker att den håller god kvalité och är praktisk. Prisvärd.

"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." Hjärta

Lena129
6/13/16, 7:07 PM
#9

Att sitta i en sån hage är det värsta mina katter nånsin varit med om…. Hon som hagen var köpt åt skriker i ångest. Hon fick sällskap av hanen för att lugna sig och han försöker klösa sig ur hagen… Nix ingen hit tydligen. Hur gjorde ni?

//

Lena

Linnea.lindroth
6/13/16, 9:12 PM
#10

#9 oj vad tråkigt att höra! Min Edgar älskar sitt tält och har gjort sen första stund.

Lena129
6/14/16, 6:12 AM
#11

Är det sant? :) Kanske Zelma kan lära sig det också med tiden.

//

Lena

Sanjica
6/14/16, 7:53 AM
#12

#9 Vad tråkigt att höra. Sockan har inga problem med att vistas där. Jag håller även det öppet, så att hon frivilligt kan gå in och ut. Något som du också gör? Testa kanske lägga i lite mat och leksaker? Positiv förstärkning med favoritgodis?

"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." Hjärta

Lena129
6/14/16, 2:36 PM
#13

Nej öppet kan det ju inte vara eftersom jag inte vill att katten rymmer. :)

//

Lena

Annons:
Sanjica
6/14/16, 3:04 PM
#14

#13  Vart har du hagen? Hur bor du? Jag har hagen i balkongen, samt håller alltid under uppsikt där. Jag lämnar henne aldrig ensam på balkongen. Vill hon inte dit, är dörren alltid stängd.

"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." Hjärta

Lena129
6/18/16, 7:45 AM
#15

Jag har hagen på altanen. Och sitter självklart med. Katten har lugnat sig nu och kan vara ute en liten stund när vi andra är ute vilket är skönt för henne. Tror inte hon uppskattar det så där jättemycket ska jag säga. Det är mest jag som är glad för att jag slipper stänga in henne ensam i ett rum om vi andra ska vara ute.

//

Lena

Upp till toppen
Annons: