Annons:
Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1294 ggr
[Twinnflower]
7/16/16, 12:04 AM

Ragdoll + hund?

Hej!

Jag är i hundtankar men något som stoppar mig är mitt dåliga samvete för mina två ragdollkatter… Kommer de känna sig helt övergivna när jag går ut på massa promenader med vovven? :P Vi är inte ute så mycket egentligen men när vi väl är borta en helkväll/vi jobbat hela dagen blir de så himla glada av att se oss… Och när vi ska gå följer den ena oss till dörren och vill inte att vi ska gå. Är rädd att de ska bli ledsna varje gång vi går ut med hunden.

Annons:
[HundochKatt]
7/20/16, 1:32 AM
#1

Det tror jag inte! Jag hade själv 3 hundar när jag skaffade mig min Ragdollkille och antingen sover han, när vi är på promenader eller också sitter han i köksfönstret när vi kommer hem och möter oss vid dörren. Har inte märkt något av att han skulle vara ledsen eller så när vi går. Däremot får han vara ute med oss på uteplatserna då och då.

[Twinnflower]
7/21/16, 10:02 AM
#2

Tack för svar! :) Men undrar om det är lättare att föra en kattunge till ett hem med en hund än tvärtom… Man läser/hör ju överallt att katter inte gillar förändring och att köpa hund är ju värsta förändringen :( Vill verkligen inte att katterna ska börja dra sig undan och vantrivas 😕

[HundochKatt]
7/21/16, 10:20 AM
#3

Visst är det lättare att ta in en kattunge till hundarna men det fungerar även tvärtom, tar oftast bara längre tid innan de vänjer sig vid varandra.

Nna
8/27/16, 10:58 AM
#4

Vi skaffade hund när vi hade två katter och det var inga problem. Vår hund fogade sig jättebra och nu efter några  har vi skaffat kattunge efter att de äldre katterna har gått bort och det var inga problem då heller.  De har mycket sällskap av varandra och sover ibland tillsammans.

[Twinnflower]
8/28/16, 5:38 PM
#5

Tack för svar!!! :) Nu känns det lite bättre 😊

Upp till toppen
Annons: