Annons:
Etikett12-om-forumet
Läst 1849 ggr
Eliinn
10/18/16, 2:46 PM

Ny sajtvärd!

Som många kanske redan visste så har jag vart Medarbetare en kort tid här på sajten. Men i och med att sajten behövde en ny Sajtvärd övergår nu till att va Sajtvärd och tänker ge sajten en chans! 

Vi vet redan nu nu sajten inte är lika aktiv som den en gång var och att det är svårt att konkurrera med t.ex. facebook. Men jag tänker ändå bara köra på och hoppas på bra respons! :)  
Jag kommer vara väldigt öppen för förslag och åsikter hur sajten ska drivas så det är bara skriva ett meddelande till mig om ni vill förmedla något! 

Jag tänker försöka fortsätta med "Veckans bild" och hoppas att få se att ni är delaktiga! :)
Annars tänker jag inte förändra sajten så mycket. Alla kommer att va välkomna, uppfödare, ragdollägare men även de som självklart går i tankar på att skaffa en ragdoll eller bara beundrar rasen. 
Jag har förstått att det flesta vill hålla sajten ren från ragdollblandraser och jag tänker fortsätta att inte stötta aveln på blandraser. Men tänker fortfarande välkomna personer som idag äger en ragdollblandras och inte döma. 

Om någon är intresserad av att hjälpa mig som Medarbetare på sajten så är du varmt välkommen att höra av dig till mig! :)

Vem är jag då? 
Elin heter jag och är 24 år. Alltid beundrat rasen sen jag var yngre och bestämde mig för att en ragdoll skulle det bli när jag flyttade hemifrån,
i hösten 2012 åkte jag till en uppfödare för att träffa min förhoppningsvis blivande ragdoll. Med mig hem hade jag Hallongläntan's Blåbär numera kallad Milton.
Milton betyder oerhört mycket för mig och vi har gått igenom mycket det senaste 1,5 åren med alla veterinärbesök och hans operation, detta har gjort att jag inte får ta allt för givet. Jag är glad för varje dag, varje vecka, månad och år som jag får med Milton och jag tänker kämpa så länge det är humant för honom. Idag mår Milton bra och har en  bra livskvalité! Milton är en typisk ragdoll, en bekväm latmask och oerhört snäll. Han charmar alla som sätter sin fot hos oss! Att vara så snäll har både vart en nackdel och fördel för hans "sjukdom". 
Milton har även en busig sprallig "lillasyster" som älskar honom högt som storebror.  Tequila är en hittekatt, en huskatt som föddes utomhus av en förvildad huskatt som inte var benägen att ta hand om sina små. Tequila har bott hos oss sen hon var 7 veckor gammal, idag är hon 3 år och det är tack vare Milton som hon lärt sig hur man är en katt! 

Har någon några frågor får ni självklart skriva ett meddelande och jag hoppas att vi tillsammans kan fortsätta hålla den här sidan aktiv!

/ Elin

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

  • Redigerat 9/12/22, 2:00 PM av Niklas
Annons:
[HundochKatt]
10/18/16, 4:18 PM
#1

Lycka till, Elin!

Eliinn
10/18/16, 4:26 PM
#2

Tack!

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Linnea.lindroth
10/18/16, 4:39 PM
#3

Vad roligt! Lycka till, får man fråga vad det är för sjukdom han har?

Eliinn
10/18/16, 4:56 PM
#4

#3 Tackar! För 1,5 år sen upptäckte man stenar som blockerade i Miltons urinledare mellan njuren och urinblåsan. Dessa stenar hade blockerat ett bra tag utan att Milton hade visat symtom. Detta gjorde att hans ena njure är skadad och har mycket liten funktion.  Hans andra njure var inflammerad men är idag i bra skick
Milton hade inte lång tid att leva utan operation. Bra prognos gjorde att jag valde att operera bort stenarna (urinledaren är lika tun som en sytråd och måste öppnas och sen sys igen) 
Milton går idag på special foder för att inte skapa en miljö där kristaller bildas. Vi åker även på regelbundna ultraljudsbesök för att se så att inga nya stenar bildas.
Han har stabila njurvärden och nu när det akuta lugnat ner sig försöker jag tillsammans med veterinär se till att vi hjälper Miltons njurar att inte bli sämre och bibehålla hans bra värden. Helt enkelt skapa en dräglig livskvalité så att Milton kan ha ett så bra kattliv som möjligt. 
Milton kan inte vänta sig att bli världens äldsta ragdoll men om allt fortsätter va bra så kan han ha många fina år! :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Fabolousdolls
10/18/16, 6:46 PM
#5

Lycka till :), jag har läst mycket om din njursjuka katt, då min första katt var njursjuk har det alltid legat mig extra varmt om hjärtat att läsa om njursjukdom! (en katt som jag köpte innan jag startade katteri). Jag hoppas verkligen att ni får många år tillsammans och jag tycker att du är en väldigt fin matte. Mvh SE*Fabolousdolls

Mvh

Stéphanie med ragdolls på S*Fabolousdolls

www.fabolousdolls.se

Kattblogg: http://www.fabolousdolls.se/68034780

Eliinn
10/18/16, 6:56 PM
#6

#5 Tack! det värmer att höra :) 
Det hoppas jag också att vi får :) Jag har fått turen att få hjälp av väldigt kunniga veterinärer som tipsat hur jag kan förebygga och öka hans livskvalité och som förstått att jag är öppen för mycket och inte tänker ge upp, självklart inom gränsen vad som är okej för en katt.

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Annons:
jossan110
10/19/16, 9:27 AM
#7

Lycka till, så roligt!! Jag var här mkt förr, men tycker det blev så tjafsigt ett tag så jag valde att använda mig av andra forum/FB. Det kanske är dax att ge iFokus en ny chans :-)

elsapälsa
10/19/16, 9:53 AM
#8

Vad kul! Sajten kan säkert fylla sin funktion även i framtiden, för många yngre är inte alls lika aktiva på facebook som sina mammor. ;) Hoppas på en positiv nystart, och lycka till! :)

TinasLufsen
10/19/16, 1:58 PM
#9

Vill önska dig Lycka Till! Är ofta inne o läser men har inte blivit så mycket det sista. Är pg att flytta, men hoppas att jag snart ska vara tillbaka o få läsa allt som händer o sker där ute :-)

Eliinn
10/19/16, 3:22 PM
#10

Tack så jätte mycket för alla positiva kommentarer!  Det får mig verkligen att vilja fortsätta. Jag har kanske inte nämnt det men jag har aldrig vart värd för en sajt här på iFokus så allt är väldigt nytt för mig med inställningar och vad som förväntas av en Sajtvärd. Däremot har jag vart med på iFokus flera år (däribland ragdoll ifokus) och vet ändå lite vad som förväntas. Men i början så kommer jag ligga lite lågt med artiklar osv. och istället fokusera på att besvara frågor och lägga upp lite egna inlägg för att få ett flöde :)

Jag kommer ta hjälp av iFokus värdsajt om det dyker upp saker jag inte begriper mig på med det tekniska men annars hoppas jag att ni har överseende att det här med värdskap är nytt för mig! 
Som jag nämnt tidigare så tar jag gärna emot tips och åsikter om sajten, om något kan förbättras eller gärna om något funkat bra som jag gjort!  Var absolut inte rädda för att komma med konstruktiv kritik, man lär sig av sina misstag och genom utmaningar! :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Upp till toppen
Annons: