Annons:
Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 2116 ggr
Eliinn
12/6/16, 7:14 PM

Kan din ragdoll nå konster/trick?

Som rubriken lyder:

Kan din ragdoll några konster/trick? :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Annons:
Eliinn
12/8/16, 9:48 PM
#2

Jaa det har jag funderat lite på men jag tror att det är katten som måste visa ett visst intresse själv för att det ska fungera. Mina är totalt ointresserade om jag kastar något så är nog inte ens lönt att försöka skulle jag tro :P

Hur började du ? :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

BellaLjungberg
12/8/16, 10:17 PM
#3

Han började av sig själv faktiskt, haha! Han kommer med en leksaksmus, sätter sig ner och väntar på att jag ska kasta iväg den. Sen springer han efter den, leker lite och sen kommer han tillbaka för att den ska kastas igen. Riktigt charmigt :P

Sheba2009
12/9/16, 12:11 PM
#4

Min Nemo katt Sitta på kommando sitt 😊

Eliinn
12/12/16, 7:11 PM
#5

#3 Precis, tror dem måste visa eget intresse :P inte va så lata som mina som bara glor på mig som om jag vore dum när jag kastar iväg en leksak :P

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Raggabec
1/10/17, 10:09 PM
#6

Min kommer när man visslar! Apporterar också en del… släpper leksaker vid ens fötter, så ska man kasta. Men de senaste dygnen har han mest varit upptagen med att leka med sin "lillasyster"! 😻 Vi får väl se om han blir "normal" igen. 😂

Annons:
new2ragdoll
2/4/17, 8:19 AM
#7

Kanske inte några konster direkt men vår Nelson tycker om att spela ping pong /golv-tennis med mig. Han lägger sig på rygg och vill att man puttar iväg en liten boll åt hans riktning och han slår den tillbaka åt mitt håll. Så kan det fortsätta i ett per minuter.

Eliinn
2/5/17, 12:57 PM
#8

#7 Tycker det kan räknas in lite som en konst på nå vis eftersom han förstår och upprepar händelsen flera gånger :P Gulligt iallafall! :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Jofinen
4/10/17, 1:42 PM
#9

Min pojke kan sitt, vacker tass och brukar komma när man ropar :D

julietts
4/13/17, 6:09 PM
#10

Min Milton kan stå på baktassarna på kommando! :)

Eliinn
4/13/17, 7:38 PM
#11

#10 Hur ger du kommandot? dvs, säger något, kropprörelse (visar med handen tex)   eller mutar med godis :)

Ursnyggt namn också måste jag säga ;) Har en Milton här med :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Benoni
6/15/17, 5:00 PM
#12

Ja! Sitt, gi labb, stå på to, legge seg ned, hoppe gjennom ring jeg lager med armene og snurrer rundt, og kommer når jeg roper navnet hans :-)

Upp till toppen
Annons: