Annons:
Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 3465 ggr
Linnea.lindroth
2017-01-02 00:05

Tappar päls på ögonlocket

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Min ettåriga kastrat har börjat att tappa hår på ena ögonlocket. Vad är detta och vad ska jag göra? Foderallergi? Tänkte ringa veterinären imorgon. Han äter mjaus blötmat. Tack

Annons:
Aleya
2017-01-02 00:21
#1

Kliat sig mycket vid ögat? För så får en av mina katter då han har långa klor och kliar sig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[AnimeV4]
2017-01-02 00:24
#2

Vi har också en kastrerad hane som äter mjau och har börjat klia sig! Han har gått med tratt ett tag nu, men eftersom han fortfarande vill klia över ögonen, på hakan och på sidan av halsen ska vi dit igen och kolla. Han har inte kliat upp några sår, men blir kal.

#1 Han har kliat sig även fast klorna varit klippta samma dag, så det är det inte för oss.

Aleya
2017-01-02 01:02
#3

#2 jag skrev dock att han blir mer kal när han har långa klor. Men det är ju skumt om det blir kalt fast klorna är korta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Ominous
2017-01-05 21:23
#4

Om en katt uppvisar sånahär problem brukar man ta de till veterinären, bra att du ringer. Kan vara allvarligt.

Kan vara lite vad som helst, en gissning är ju foderallergi. Men veterinären vet bäst.

I wish I could write as mysterious as a cat

Linnea.lindroth
2017-01-05 22:59
#5

Hej alla. Veterinären tyckte att vi skulle avvakta då han inte kliar och huden inte är röd. Hennes teori var att han fått smaka saker från julbordet som han blev överkänslig mot. Är det rimligt? Tack

Eliinn
2017-01-06 17:34
#6

#5  Om han fått smakat saker från julbordet som han inte ätit tidigare så kan det va rimligt att avvakta tycker jag med :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: