Annons:
Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 3367 ggr
Eliinn
4/13/17, 7:46 PM

Hur lyfter du upp och bär din ragdoll?

Hittade denna film på Youtube som heter "How to hold your ragdoll".

Har ni nå speciellt sätt som ni gör när ni lyfter upp er ragdoll eller håller i dem?
och hur trivs er katt bäst när ni bär dem ? i famnen som en liten bebis, över axeln (som i videon) eller trivs dem inte alls uppe i famnen ?
Och tror ni att man lyfter upp och håller en ragdoll på ett speciellt sätt mot andra kattraser? :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Annons:
vendelay
4/13/17, 8:04 PM
#1

Jag håller nog ragdolls som hon gör vid 4.12, typ en hand under rumpa/svans och en arm runt kroppen. Jag kan inte påstå att jag bär alla ragdolls på ett annat sätt än andra katter men rent generellt brukar ju ragdolls vara mer… ragdoll-iga 😃 så de kan ju hänga över axeln eller så vilket inte passar riktigt alla katter.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

OberonsMatte
4/14/17, 11:03 AM
#2

Att lyfta upp och bära min ragdoll Oberon är helt annorlunda jämfört med att lyfta och bära min birma eller mina norska skogkatter. Även jämfört med mina tidigare katter (huskatter, birmor och norska skogkatter).

Oberon gör sig verkligen helt lealös och känns som en stor och otymplig geléklump som sjunker ihop eller liksom rinner ner om man inte är där och stöttar. Andra katter brukar liksom hjälpa till lite med att hålla sig upprätta åtminstone…

När jag bär Oberon ligger han antingen på rygg som en bebis i famnen eller så hänger jag honom lite över axeln. Han protesterar inte och spinner alltid som en galning då, men egentligen är han inte så mycket för närkontakt på det sättet och man måste stå upp annars försöker han ta sig därifrån.

Sajtvärd Katter iFokus

Eliinn
4/17/17, 8:08 PM
#3

Milton är också som nån lealös klump i stunden man bär upp honom. Men tycker inte att det är så jättekul att bli buren och blir lite stel när han väl är i famnen. Han älskade att bli buren när han var yngre, då låg han i famnen som en liten bebis på rygg och kunde ligga så tills mina armar domnade bort :P
Men helt plötsligt tyckte ha väl att han blivit vuxen och det där med att bli buren, det var bara för barn.. Haha nej jag vet inte :P 
Han är mer en knäkatt! :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Upp till toppen
Annons: