Annons:
Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1269 ggr
Benoni
6/15/17, 4:52 PM

Pris for kattunge uten utstillingsfeil

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hei! Jeg lurte på om dere som vet så mye om ragdoll, kanskje kunne si noe om hva det er vanlig å betale for en renraset kattunge? Jeg kjøpte en kattunge til kos for to år siden til 8 000,- (norske kroner i Norge). Han har en liten utstillingsfeil, en mørk flekk på det ene bakbenet (se bilde). Men er en helt super katt ellers, er veldig fornøyd med han <3 Men nå tenker jeg å kjøpe en katt til, og denne gangen helt uten utstillingsfeil. Hva er grei pris for en slik kattunge? Og fødes det som regel flest kattunger med små utstillingsfeil, sånn at de helt uten feil er sjeldne?

Annons:
[[pimey]]
6/16/17, 6:59 PM
#1

Jag är ingen skillnad på utställning och sällskap

[[pimey]]
6/16/17, 6:59 PM
#2

Gör*

Benoni
6/17/17, 3:39 PM
#3

Ok, takk for svar! :-) Er det noen her som har erfaring med å stille ut en ragdoll (kastrat) med en liten skjønnhetsfeil? Kan jeg ta med Benoni, som har denne mørke flekken, på utstilling?

Eliinn
6/18/17, 5:23 PM
#4

Du kan alltid ställa ut din katt även om den har en fläck och få en fin bedömning på din katt! :) Min uppfödare sa att det mycket väl kunde gå bra för min hane utställningsmässigt då han var så pass rastypisk annars men att han kanske inte skulle vinna något om det finns en eller flera lika fina och rastypiska utan fläckar.

Just mindre fläckar på tassar och ben tror jag inte dem är lika hårda mot har jag för mig att det diskuterades i en annan tråd.

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Benoni
6/18/17, 8:49 PM
#5

Å, så bra at du tror jeg kan stille han ut! :-) Var redd jeg ikke kom til å få slik cert. Pga flekken, men da høres det jo ut som om det har gått greit for andre! Det betyr ingenting for meg om han har vinnersjanser. Han er veldig fin ellers synes i alle fall jeg, og uten andre feil :-) God pelskvalitet sa en veterinær at han hadde, og ellers tror jeg han er ganske rasetypisk, litt lys øyenfarge kanskje… men uansett verdens fineste i mine øyne ;-)

Benoni
6/18/17, 8:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Her er bilde av han!

Annons:
Eliinn
6/18/17, 10:26 PM
#7

Jättefin! Tycker han har jättefina ögon ändå, alldeles isblå! Det är nog väldigt kul att bara få en fin bedömning av honom också! :) Det blev aldrig att jag ställde ut min, och nu är det ingen idé eftersom han har problem med stenar i njurarna och är på regelbudna ultraljud där dem rakar hela magen. Det är sällan all päls hinner växa ut igen förrän det är dags för ultraljud igen. Så det är nog inte så poppis hos domarna att komma med en rakad katt ;)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Benoni
6/19/17, 4:12 PM
#8

Tusen takk! Blir alltid litt stolt når "ungen" min får skryt hehe ;-) Så trist at din ragdoll har nyresten! Han er sikkert veldig fin for det, selv om han må barberes jevnlig stakkars liten… kanskje han kan starte en ny trend på utstillinger med kortklippet mage :-P

Eliinn
6/19/17, 9:19 PM
#9

Ja men det blir man ju :)

Han har så mycket päls ändå så det syns inte om han inte ligger på rygg och visar magen ;)
Det är han som är på stora bilden på framsidan av sajten :) Där ser du fläcken vid nosen.

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Benoni
6/20/17, 6:38 AM
#10

Han er nydelig :-)

Upp till toppen
Annons: