Annons:
Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 5913 ggr
Felix12345
2017-07-14 01:53

Fäller Ragdoll mycket generellt?

Hej! Jag och min familj funderar på att skaffa en ragdoll. Jag förstår att det kan vara individuellt på hur mycket katter fäller, men hur har det varit för er? Specifikt, hur har det varit i sängen? Jag har många bra minnen från att ha katter i sängen från när jag var mindre, men kan inte komma ihåg om de hårade mycket. Tror inte jag skulle vilja ha mycket hår i sängen just nu.

Annons:
OberonsMatte
2017-07-14 09:46
#1

Är man rädd för katthår ska man inte skaffa en katt med päls. Alla katter med päls fäller och det går inte att komma ifrån.

Jag har fyra lurviga katter (varav en ragdoll) och alla sover i sängen, men ljusa och vita sängkläder som tvättas och torktumlas och byts minst en gång/veckan är ett måste. Med mörka sängkläder hade jag nog inte stått ut, men det man inte ser lider man inte av.

Sajtvärd Katter iFokus

Felix12345
2017-07-14 13:13
#2

Tack för svar, jo lite hår förväntar man ju sig, och jag tror att fördelarna med att ha en ragdoll väger tyngre än håret :D Har du några tips för hur man kan få bort hår från sängkläder/vanliga kläder ifall problem uppstår?

Monika_Larrson
2017-07-14 13:25
#3

Köper man en långhårig katt får man vara beredd på katthår överallt. Hur mycket de sedan fäller är ganska induviduellt. Min ragdollkille fäller mycket, nästan mer än vad mina persrar gjorde. Hur mycket hår det blir i sängen beror ju på om katten gillar att ligga där och var i sängen den ligger. Min kille ligger i fotänden på överkastet eller i sin igloo på byrån. Trotts det är våra sängkläder helt fulla med hår även efter tvätt. Man kan minska håret lite genom att rolla eller dammsuga dagligen där katten ligger i sängen. Jag tycker att du ska titta på en korthårig ras istället.

Lena129
2017-07-15 15:11
#4

Fäller så förskräckligt! Jag har hundar som fäller och trodde jag skulle vara van men dessa mjuka långa vår liksom klistrar sig över hela huset hela vårarna. Hemskt!

//

Lena

Upp till toppen
Annons: