Annons:
Etikett15-regnbågsbron
Läst 174 ggr
G
3/18/23, 2:29 PM

Älskade fina Selma, 20 år, är borta (S*DotCom Cats Blue)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Selma, S*DotCom Cats Blue, föddes 2003-02-21 i Stockholm. Senare hos Cas Sus Rag dolls. Hon var en blåmaskad Bicolour och kom till mig när hon var 6 år. Jag hittade henne på katthemmet i Nyköping. Det blev 14 år av kärlek, hon var den vänaste, snällaste finaste katt jag någonsin haft, och jag har haft många. Senaste tiden har åldern tagit ut sin rätt, med dit hörande hälsoproblem. Jag tvingades ta det förfärliga beslutet att ta bort henne. Veterinär kom hem till mig 16 mars och gav sista sprutan. Nu har hon gått vidare till katthimlen och jag saknar henne förfärligt.
Jag söker nu en katt att slösa min kärlek på, efter att jag har sörjt färdigt. Och valet har blivit självklart, det måste vara en Ragdoll, kanske från maj månad, inte tidigare. Förslag på uppfödare mottages.
Hälsningar i sorg
Gudrun Anselm

Annons:
Vixxen
3/18/23, 2:42 PM
#1

Beklagar sorgen. 🌹

Magi-cat
3/18/23, 2:49 PM
#2

Beklagar! 🌹 Så fin katt!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

OberonsMatte
3/18/23, 3:03 PM
#3

Beklagar sorgen.. Ser i SVERAKs stambok att hon var en f.d. avelskatt som fick sin sista kull vid 5,5 års ålder, så hur kom det sig att hon hamnade på katthem året därpå?

Sajtvärd Katter iFokus

  • Redigerat 3/18/23, 3:19 PM av OberonsMatte
G
3/18/23, 7:13 PM
#4

#3: Hon bodde visst i Valdemarsvik(?). Minns inte riktigt. Men det hände väl något så Selma hamnade med en yngre son (som var borta när jag kom dit) på katthemmet. Kontaktade senaste ägaren som var väldigt glad när jag kunde meddela att hon nu fått ett nytt hem. Det var visst något som hände på förra stället, för senaste ägaren hade efterlyst information om det skulle bli ändrat boende. Jag fick reda på att hon haft flera kullar. Tänk om det finns någon kvar, flera generationer senare?

zkorot
11/16/23, 1:57 PM
#5

#3: Oberons matte, det du skriver stämmer inte. Blue var född 2003-02-21 och fick sin sista kull 2005-09-20. Drygt 2,5 år gammal.
FYI pensionerades Blue och omplacerades till min mors granne på landet och hade ett toppenliv där. Sen flera år senare blev jag kontaktad av nya ägaren som fann henne på ett katthem, vilket var chockerande att höra och få veta bakvägen :( Att tidigare ägaren inte ens hört av sig till oss, så vi varken visste eller hade möjlighet att hjälpa till :(
Men historien fick ju ett lyckligt slut och fantastiska Blue fick ett underbart liv med Gudrun. <3

  • Redigerat 11/16/23, 1:58 PM av zkorot
zkorot
11/16/23, 2:01 PM
#6

#4: Hej Gudrun, tack för att du delade ang Blue ovan, jag kallade henne Bibi <3
Hon var starten på Cassus uppfödning och hennes ättlingar finns över stora delar av världen idag i många stamtavlor. Vi har fortfarande samma moderlinje i våra katter idag, 8 generationer fram från fina DotCom cats Blue :)
Tack för att du gav Blue ett bra liv. Varmt lycka till i framtiden, och hoppas du har funnit en ny Ragdollvän.

  • Redigerat 11/16/23, 2:05 PM av zkorot
Annons:
Upp till toppen
Annons: