Annons:
Etikett06-konstruktiv-kritik
Läst 3165 ggr
Yataz
2009-05-13 02:25

S*Yátaz Geisha för bedömning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte nu skulle få träna lite och ge era bedömningar Flört
Det har ju varit lite sparsamt med bilder på G-kullen nu när jag fick tvåbent kull i samma veva…fniss

Det här är Geisha, RAG f, och jag vill höra allt vad ni tycker om henne. På bilderna är hon 6½ veckor gammal.

Martina

OBS! Se inlägg #11-13 för nyare bilder!

Yataz

Annons:
Yataz
2009-05-13 02:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

en till där man ser huvudformen uppifrån

Yataz

Yataz
2009-05-13 02:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

en profilbild

Yataz

Yataz
2009-05-13 02:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

och en sista bild

Yataz

Svidjas
2009-05-13 02:44
#4

Usch, ska man våga sig på en bedömning, men men nån gång måste man komma ut ;) fast ta denna som en amatörs, jag är Inte duktig på detta men man måste ju lära sig nån gång….

Jag tycker hon ser bred ut i kroppen, kraftig benstomme (stora tassar), dock lite ljusa ögon.

Bra satta öron?! (tycker jag, rätta mig gärna om fel och säg varför)

Fin profil och kort nos.

http://www.svidjas.se

Yataz
2009-05-14 15:28
#5

Jag vet att jag inte varit så aktiv på forumet på sista tiden så jag kunnat bedömma era katter när ni lagt ut, men visst måste ni väl ha något att säga om damen ifråga…kom igen..

#4 Tack för din bedömning Glad
Väntar tills jag får lite fler svar så ska jag säga mitt sen också Flört

Martina

Yataz

CaTim
2009-05-14 16:29
#6

Jag skulle önska bättre bredd i huvet samt större ögon och fylligare kinder och bredare nos. Fina breda öron, dock något högt placerade. Bra haka och bra höjd i huvet, hon ser grov ut, ok profil.

Det är väl ungefär vad jag tycker.Glad

Annons:
Fyrpihls
2009-05-14 20:19
#7

Jag tycker hon ser ut att ha bra bredd, bra öronplacering och de tippar jättefint framåt.. Helt ok profil och hon ser ut att ha bra höjd på pannan. Hakan ser också bra ut. Dock tycker jag att ögonfärgen kunde varit bättre. Den är lite ljus. Annars tycker jag att hon ser jättebra ut. Bra utmaskning, vit och fin kroppsfärg.

jag tycker hon i stort sett är en väldigt fin liten padda… Men jag föredrar när färgerna är lite mer fördelade… Det brukar bli snyggare när de blir större… Kyss men ursöt är hon…

FunHouse
2009-05-16 22:26
#8

Jag tycker hon har ett ljuvligt uttryckKyss.

Fick man önska mer så kunde hon haft större ögon med bättre färg.

Tycker att det ser ut som om hon har bra haka, det gillar jag.

Profilen tycker jag är svår att bedömma utan att känna…

Ser ut att få fin päls med kontraster. Men jag kan inte se att hon är padda…ser ut som en brun colourpoint i min dator.

Ser ut att ha kort och runt nosparti.

En fin tjej tycker jag!

AC

*****************************************
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

CaTim
2009-05-18 13:32
#9

Vad tycker du själv om henne nu då?Glad

dara
2009-05-18 20:40
#10

lite små ögon, kraftig byggt med bra benstomme dock önskvärt men lte bredare mospati och fyll till kinderna???

helt ny på bedömning men någonstanns skall man ju börja… ;)

Yataz
2009-07-07 05:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Glömde helt och hållet bort min egen tråd Skäms

Uppdaterar här med några "nya" bilder då hon är lite urvuxen och "ful" Tungan ute

Yataz

Yataz
2009-07-07 05:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

en profilbild…

Yataz

Yataz
2009-07-07 05:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

och en sista…

Yataz

Annons:
Yataz
2009-07-07 05:19
#14

Och sen var det vad jag själv tycker också då Flört

Jag tycker faktiskt hon ser mycket lovande ut. Hon är mycket lik sin mor då hon var liten. Och jag tror att hon precis som sin mor kommer utvecklas sakta men säkert.

Hennes kropp är kanon och hon har en kraftig benstomme.
Jag gillar hennes uttryck mycket, men ögonen har en tendens till att få en rak linje upptill och då kan hon få ett litet ledset uttryck. Men det har blivit lite bättre när hon blivit äldre.
Jag gillar hennes profil och tycker hon har en mycket bra haka och en bra höjd i pannan. Hennes nosparti kunde vara lite bättre rundat, men jag tror det kan bli bättre. Hennes ögon har varit på gränsen till för små, men jag tycker även det har blivit lite bättre. Tror de kan se små ut för att de sitter ganska djupt, precis som på pappa Ecco. Och ögonfärgen hade naturligtvis kunnat vara mycket bättre.
Öronen tycker jag ändå sitter bra för åldern. Tror de halkar ner när hon blir äldre. Kanske har hon ett nummer för stora öron också, precis som mamma..
Men hon har bra bredd vid öronbasen.
Fin färgfördelning har hon också. När vitfläck inte är inblandat blir det oftast ett mer spräckligt mönster och inte de där stora fälten med rött som en bicolor eller mitted kan få. Jag föredrar egentligen också de större fälten med färgfördelning, men på colourpoint tycker jag detta är ok.

Ja, jag tror jag fick med det mesta nu…
Hon är inte perfekt, men nog tycker jag hon ser lovande ut typmässigt.
Och jag är fortfarande förvånad över att just hon inte blivit såld ännu Förvånad

Hon kommer till Järvas utställning 18/7 så vill ni komma och klämma på henne då så får ni gärna det. Men hon är en riktig sprallfia och kommer säkert inte ha tid med er Skrattande

Martina

Yataz

Lottis-Gottis
2009-07-07 19:55
#15

Hon är sååååå finGlad precis som sin syster. Önskar jag kunde ta henne med.

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

Lottis-Gottis
2013-08-01 17:57
#16

Men hon blev min med =)

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

Upp till toppen
Annons: