Annons:
Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 3732 ggr
Norrtassens
4/9/09, 8:19 PM

Två fertila hanar tillsammans...

Jag är lite fundersam hur ni som har mer än en avelshane löser bostadsfrågan….

Går det att ha dem tillsammans, eller måste man ha dem åtskilda hela tiden?

Beskriv gärna hur ni har löst situationen Glad

Annons:
Dreamdolls
4/9/09, 10:28 PM
#1

Nu har ju jag bara en avelshane och kommer mest troligt bara ha det för att det passar oss bäst, men en jag känner har två fertila hanar som ABSOLUT INTE kan vara tillsammans. Är de i samma rum så blir det slagsmål direkt och de slåss tills någon blöder. Och allt började när båda blev fertila och började para honor.

Men så vet jag någon annan som har flera avelshanar och det funkar bra.

Så jag har tyvärr inget tips för hur man löser det rent praktiskt med flera hanar, men jag håller tummarna att dina killar kommer funka bra tillsammans.

**************************

Vi väntar kattungar :)

Hemsida:S*Dream Dolls

Norrtassens
4/9/09, 10:33 PM
#2

#1 Tack för ditt svar Glad

Har endast en fertil hane, och som jag bor i nuläget har jag inte möjlighet att ha flera fertila hanar. MEN jag tycker väldigt mycket om att planera och tänka om och hur i allt Skrattande….detta skulle i så fall ske OM utifall att jag någongång har möjlighet att köpa ett efterlängtat hus…..med MYCKET plats..

harley
4/10/09, 12:16 AM
#3

Men Annica då! Du får passa på att njuta av "lille" Zack!!!! Tror det är svårt med 2 fertila hanar, vet fler som har stora PROBLEM!!!!

Kram MonicaGlad

Norrtassens
4/10/09, 12:38 AM
#4

#3 Klart att jag njuter och kommer att njuta fullt ut med Zack…han är ju sååå underbar Kyss

Han följde med mej till tvättstugan i kväll….han tyckte det var såå spännande…trots att det lät så mycket där Skrattande

Har inte tänkt att ha 2 fertila hanar…..i nuläget! Sitter mest och funderar på hur de som har 2 avelshanar löser det…

Zack får agera Kung hemma hos mej alldeles ensam Flört

Förresten Monica…vad trist att operationen blev uppskjuten…hoppas det löser sig…SNART!!

Många kramizzar….Zack hälsar med en massa nospussar Skrattande

Singo-Torpet
4/13/09, 12:26 AM
#5

nu ska ja gå mot strömen och säga att de är inga problem alls ;) iaf inte hos mig, mina pojkar sköter sig som prinsar/kungar inget bråk inget kiss :)

dom leker dock lite mera allvarligt nu, alltså de gäller att vara först att ta bollen först till vattnet m.m. men alltså ingen fara är väl som med vuxna människor skulle ja säga livet blir lite mera tävlingsinriktat när man blir äldre..

men ja kanske bara har tur(?) har haft en 3e fertil hane här för ett tag sedan för att han ev skulle bo här med hos, och de funkade kanon bra om man ser de ur bråksynpunkten och inget kisseri heller. dock var min MCO för nyfiken av sig och lätt inte stakarna kisa i fred så han vart inte lycklig här tyvärr =(

det är bara 1 av dem som träffat flickor, än.

mvh/ guld-pojkarna ;)

Norrtassens
4/13/09, 3:26 AM
#6

#5 Vad kul att höra att det funkar så bra med dina hanar Skrattande

Hur gamla är dom?

Annons:
huldabella
4/13/09, 11:26 AM
#7

För oss fungerade det väldigt bra en längre tid, men efter ca 1.5 år efter att den yngre hanen blivit könsmogen började killarna slåss ordentligt!

Det slutade med att vi var tvugna att kastrera Glenn som mådde sämst och omplacera honom, tyvärr. Nu ryker kulorna på Yanis också inom en månad!

-----------------------------------------------

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

-----------------------------------------------

Evenstars
4/13/09, 3:54 PM
#8

Vi hade två fertila hanar som varken strilade eller slogs. De sov ihop och tvättade varandra. Allt fungerade bra även då den yngre hanen började para våra honor. De gick som fertila hanar med löpande honor i hemmet. Folk trodde nästan jag ljög, men…när den yngre hanen var ungefär 1,5-2 år började de slåss. Vi kastrerade hane nummer ett som då fått sina kullar och han flyttade till min svärmor. Efter ytterligare en tid flyttade vår tredje hane in hos oss eftersom även hane nummer två började ha fått sina kullar. Nya hanen visade sig vara en strilnisse och satte i gång strilande hos hane nummer två. Dessa två hanar både slogs och strilade men vi löste det bra under tiden. Hane nummer två kastrerades då han fått sina kullar och bor hos nära vänner.

Nu har vi återigen två vuxna fertila hanar som går ihop jättebra, MEN…den yngre hanen har inte börjat para ännu. Jag tror det kommer att bli svårt även för dessa så småningom. MEN om det blir problem mellan dem går det att lösa ganska bra under en tid. Det blir lite pyssel om man är mån om att sina hanar ska vistas med resten av familjen och det är helt klart värt det!! Skrattande

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Singo-Torpet
4/13/09, 7:55 PM
#9

#6 dom är 1år och 1,5år..

 3e hanen är 2,5år…

sen har ja ju min kastrat hane som inta riktigt är helt hundra införståd att han är kastrat så han är kung här hemma än =) han är 3år i sommar..

jag hoppas och tror inte de kommer bli problem med slagsmål, möjligen att de drar igång varandra på kisseri fronten (hoppas inte) och ja tror ja kan tacka min kastrat för de han håller ordning här i huset =)

Bathildaochfrasse
10/30/18, 6:10 AM
#10
Upp till toppen
Annons: