Annons:
Etikett10-transport-samåkning
Läst 3379 ggr
73millan
5/10/11, 7:22 PM

Resa

Hej!

Jag ska hämta en litenRagdoll kattunge i usa är det någon som vet vad försäkringen kosta?

Annons:
huldabella
5/12/11, 7:29 PM
#1

Menar du den försäkring du kommer att ha här i Sverige? Eller menar du någon slags reseförsäkring?

-----------------------------------------------

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

-----------------------------------------------

Erina
5/12/11, 9:13 PM
#2

Hmmm…. En fråga… Hämtar man djur från USA måste väl dessa vara i karantän ganska länge? Kollade upp det för några år sedan, då jag fick en valp när jag levde i USA. För att ta med sig valpen hem, skulle den måsta vara i karantän i flera månader, vilket skulle kosta MYCKET pengar.

Shivali
5/12/11, 9:25 PM
#3

Nej ingen karantän krävs, däremot går det inte att hämta nån kattunge från USA - för införsel i Sverige krävs Rabiesvaccination när katten är över 3 månader + godkänt antikroppstest utfört tidigast 120 dagar efter vaccinationen. Katten kommer alltså vara över 7 månader när allt är klart. Sen finns det andra införselkrav men det kan nån som vet mer informera om, nån billig historia lär det nog inte vara tal om ;)

73millan
5/14/11, 5:11 PM
#4

Hej!

Försäkringen 7500kr har jag betala och 1 månad i karantän kostar 1400kr så jag har ångra mig jag trodde inte det skulle vara så svårt.

GunBertus
5/14/11, 5:14 PM
#5

vad i hela friden är det du skulle betala för? vilka summor säger jag bara…och vadå karantän?

Kattungar väntas hos GunBertus

huldabella
5/16/11, 12:56 AM
#6

Har aldrig betalat någon speciell försäkring när jag importerat katter och aldrig har de suttit i karantän! Låter som om någon vill lura dig. Se vad Jenny skriver i punkt #3 så ser du vad som gäller.

-----------------------------------------------

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

-----------------------------------------------

Annons:
73millan
6/6/11, 9:08 AM
#7

Jag trodde på dom abc-annons.se  var det som hade en ragdoll flicka till salu och dom vissa mig ett diplom att dom var djurtransporten så jag känner mig så ledsen och arg sammlakt så har jag betal 30000 kr för en katt som jag aldrig fick.Gråter

Erina
6/8/11, 5:05 PM
#8

30000?! Vad är det du har du betalat för?? Låter som att du råkat ut för oärliga människor och mest troligt så bor de inte ens i USA. Min kompis var med om något likande, då de såg en annons där de sålde Bulldogs. De förstod dock att det var en bluff innan de hunnit lägga ut några pengar.

Jättetråkigt Rynkar på näsan

Lottis-Gottis
6/9/11, 9:01 AM
#9

Men usch vilka oärliga människor det finns Rynkar på näsan Hoppas du har polisanmält detta.

Hoppas att det löser sig och att du får tillbaks dina pengarGlad

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

73millan
6/9/11, 6:40 PM
#10

Jag har Polisanmält detta jag kommer aldrig köpa en katt från abc-annons.se mera jag ska nog köpa en katt i Skellefteå.

ha en bra dag

Upp till toppen
Annons: