Annons:
Etikett12-om-forumet
Läst 2842 ggr
David
2012-04-08 18:09

Finns intresse...

Som säkert alla märkt är varken värd eller Medarbetare speciellt aktiva…

Har därför börjat spåna på en idé, men den kräver att Ni också tycker den är bra. Varför inte slå ihop Ragdoll, Norsk Skogkatt, och Maine Coon till ett forum, typ semilånghår.ifokus.se?

Bra eller dålig idé?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
David
2012-04-08 18:46
#1

Ni får gärna motivera era svar.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

emblan
2012-04-08 18:56
#2

trist man vill ha ett eget forum för just ragdollen som ras även om folk inte är så aktiva, man kan gå in här och ställa en fråga till experter inom ämnet : )

SE*Hemlängtans
http://hemlangtans.se/

bicolor
2012-04-08 19:32
#3

Jag vill också ha kvar ragdoll som ett eget forum då jag tycker att det är viktigt både för rasen och för alla som vill köpa en ragdoll samt för uppfödare.

BARFmycat
2012-04-08 23:25
#4

Fördelen med att ha ett forum som möter fler kattraser är ju att man kan lära av varandra, och så kan nya raser som inte har något forum idag, som birma tex, få någonstans att vara. Med större antal medlemmar får man ju också större klientel att få hjälp av när det behövs.

Man kan ju även på så vis öka intresset för ens egen ras från folk som kanske har svårt att bestämma sig över vilken ras de tycker bäst om, eller från folk som inte alls visste att de skulle kunna tycka om någon annan ras men som ändrar åsiktGlad

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

LaSadie
2012-04-09 02:43
#5

#2 Om man har ett gemensamt forum är inte som att alla experter försvinner utan medlemmarna kan ha hjälp av varandra och delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter och jag tycker att ett aktivt forum är mer attraktivt att bli medlem i och delta i diskussiner med. Med ett semi kan som sagt birmor vara med, även sibiriska katter.

Att man har tydliga "regler" där man i sin rubrik visar vilken ras det handlar om tror jag på ett mer levande och intressant forum. Jag går nämligen in på både MCO och Ragdoll forumet för jag är intresserad av raserna även om jag har min ras Glad

David
2012-04-09 11:29
#6

Jag kan titta på statistiken på våra "högtidsdagar" då den låg kring 25.000, nu är den just nu nere i 281. Inläggen handlar mest om fina kattbilder osv., men några riktiga dikussioner har jag inte sett på länge. Och vi semilånghårsfolk har ju rätt mycket gemensamt ändå…

Men ytterst är det upp till medlemmarna vad ni tycker.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
BARFmycat
2012-04-09 11:32
#7

På BARF I Fokus har ju vi som intern regel att man skriver i rubriken vilket djur man frågar om, då har vi [K] = katt, [H] = hund och [I] = iller, kanske man kan ha en liknande regel om man slår ihop sajterna så man skriver tex "[MCO] Hane finnes" osv så man vet att det är just maine coon hane och inte någon annan hane det gäller?

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

meyja
2012-04-09 11:33
#8

Finns ju Svenska katters diskussionsforum om man vill vara på forum med alla raser.

Tycker det behövs ett rent Ragdollforum…men klart det är tråkigt om det inte är aktivitet på sidan.

LaSadie
2012-04-09 12:29
#9

Precis, att skriva (NFO) eller  [NFO] innan sitt inlägg för att skilja på raserna. Ser man vilka inlägg man vill läsa och vilka man vill undvika :)

LD
2012-04-09 13:21
#10

Tycker att det är bra som det är. Om man vill läsa eller tycka till om andra raser får man väl besöka de andra webbsidor som redan finns.

// LD

David
2012-04-09 17:21
#11

Ja, det här var som sagt bara ett förslag där ni medlemmar har sista ordet.

Min tanke var att få upp aktiviteten för allas skull, märker de få gånger jag är inloggad att det finns frågor som inte fått några svar alls. Och jag tror jag är den enda av värd/medarbetarskaran som loggar in, och jag ska erkänna, det kan gå veckor mellan mina inloggningar. Med en sammanslagning kanske man kunde hitta en aktiv värd och några aktiva Medarbetare.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Fabolousdolls
2012-04-10 08:57
#12

Hej, Kul med idéer, men tycker att radollen ska ha sitt eget forum! Dels för att det är en egen ras och vi användare är jätte aktiva, det räcker för mig! Med vänlig hälsning Stephanie på Fabolousdolls

Mvh

Stéphanie med ragdolls på S*Fabolousdolls

www.fabolousdolls.se

Kattblogg: http://www.fabolousdolls.se/68034780

[Highonbluetomorrows]
2012-04-10 09:57
#13

Jag har inte någon raskatt, men måste säga att jag faktiskt föredrar att det finns olika subforum för olika raser även om de inte uppdateras lika ofta som exempelvis katter i fokus. Överlag är det rätt dålig fart på fokus nu verkar det som, då jag har sett samma trend på flera subforum här inne.

Men det var en intressant idé. Dock borde det i så fall heta raskatt i fokus och inkludera alla raser som är registrerade här inne, dvs, Perser, burma, NCO, Maine Coon, Ragdoll (och förhoppning även helig birma, britt etc.) Det hade blivit min favoritsida :D.

Annons:
saga97
2012-04-10 10:46
#14

man kan väl ha kvar och göra en ny

alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år

LaSadie
2012-04-10 11:17
#15

#14 Då försvinner hela syftet med idén.

zabelle
2012-04-10 14:50
#16

Kryssade i "ingen åsikt" men visst hade jag gärna velat ha kvar sidan. Kan man inte få in någon Medarbetare som är mer aktiv för att få lite liv i sidan igen?

Zabelle   

David
2012-04-11 04:49
#17

#16. Vi har försökt.

Så finns det någon som vill ta på sig roll som Medarbetare, hojta till!

Jag kan vara backup i tekniska iFokus-frågor i början.

Sedan vet jag inte vad som kan tänkas komma på SRCs nya webb, det kanske blir ett eget forum där? Jag vet inte.

Sajten skulle kunna heta semilånghår.ifokus och fokusera på kat 2-katterna. Vet att flera sajter inom kat 3 totalvägrade när jag ställde frågan internt på iFokus. Och "vi 2:or" har ju mer gemensamt med varandra än de övriga kategorierna.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Upp till toppen
Annons: