Annons:
Etikett11-kreativitet
Läst 4067 ggr
grodprinsessa
2/14/13, 11:05 PM

Bära katten långt

Hej!

på lördag ska jag till veterinären och vaccinera mina pojkar. enda problemet är att jag måste bära dom ca en kilometer och det klarar jag inte med bur… finns det några bra tips på hur jag kan bära dom? 

Det är alltså 10 kiloskatter och en frukansvärt otränad matte det gäller XD 

Vore högst tacksam för tips. nej det går tyvärr inte buss och jag har ingen bil =/

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

Annons:
[dynamitella]
2/14/13, 11:07 PM
#1

Klarar de denna kyla då? :) Innekatter kan ju vara lite extra ovana vid minusgrader någon längre period.

Men en stor barnvagn borde vara perfekt. Den bör ju rymma båda transportburarna.

Annars får det bli taxi :) Kisarna behöver ju komma fram ivf.

grodprinsessa
2/14/13, 11:11 PM
#2

Jodå vi är på balkongen rätt långa stunder ibland och tänkte att om man har nån handduk eller så borde det isolera. en kilometer räknar google tar en kvart att gå och då borde det vara det när jag går med katten.

Har tyvärr ingen barnvagn att tillgå heller =S 

Kan man ta katt i taxi då? trodde man inte fick ha djur i taxi… och det blir rätt dyrt…

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

[dynamitella]
2/14/13, 11:13 PM
#3

Dyrt blir det :(

Men om man ringer och frågar i förväg och försäkrar chaffisen om att de är i bur hela tiden och inte urinerar i bilen, så kanske det kan gå.

Hoppas du löser det.

Det kanske känns lite dumt att komma med katterna i skottkärra? ;) Eller säckakärra.

grodprinsessa
2/14/13, 11:16 PM
#4

Alltså jag hade så lätt gjort det bara för att det är fult men dom är nog inte så trygga i bur och sen massa bilar direkt utanför och därför hade jag hellre valt att bära dom i famnen om jag kunnat. Man skulle haft en typ bärsjal fast för katt XD

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

grodprinsessa
2/14/13, 11:17 PM
#5

om jag börjar gå nu med dom i sele är vi nog framme vid 10 på lördag när jag har tiden XD

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

Annons:
grodprinsessa
2/14/13, 11:22 PM
#7

grejen e att dom ser jättehemska ut och skulle troligen inte klara vikten 😕

Har kollat alla möjliga käcka väskor och dom är "max 7 kg" eller 8.. två kilo till är en del och då vågar jag inte satsa…. 

Varför var mina grabbar tvungna att bli så stora? O.o

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

[dynamitella]
2/14/13, 11:23 PM
#8

Ja, de ser ut som någon slags tvångströja :( 

Hm. Tyvärr vet jag inte hur du kan lösa det. Känner du ingen med bil du kan flörta med?

grodprinsessa
2/14/13, 11:24 PM
#9

har skrivit på fejjan och hoppas på svar… flyttade till borås och har liksom familjen och så 15 mil bort. =/

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

[Litlamins]
2/15/13, 11:21 AM
#10

Köp en säckkärra, surra fast burarna på den, ovanpå varann. Då slipper du bära och kan skjutsa dem istället. Att bära i famnen är en mycket dålig ide tycker jag. Bättre de håller sig i sin bur, där de är säkra (om än skärrade) Säckkärran kan du spara tills nästa år när de ska vaccineras, kostar säkert ungefär lika som en taxi-tur.

wandullan
2/15/13, 11:23 AM
#11

Jag skulle aldrig våga ta ut mina katter och gå efter en väg utan bur!  Tänk om dom blir rädd för nåt och smiter iväg! En rädd katt är ju inte det lättaste att hålla i 😕 Nej jag skulle nog kosta på mig en taxi eller försöka få någon att ställa upp och skjutsa mig mot betalning.

Hälsn. Annette

SE*Wandullan´s

http://wandullan.com

SE*Wandullan´s

Hemsida: http://wandullan.com

LD
2/15/13, 1:31 PM
#12

Jag har 2 sturdibag för mina katter men orkar inte bära båda samtidigt. Problem med ryggen. Jag var på utställning med bara en katt i helgen och kände att jag orkade knappt. Jag vill kunna ha båda katter med mig så jag har börjat leta efter en djurvagn. Hittade denna på zooplus som jag funderar på att köpa. Kanske kan det vara någonting för dig också.😉 

http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundetransport/baeretaske/buggy_klapvogn/222210

// LD

Annons:
grodprinsessa
2/15/13, 3:01 PM
#14

#10 och =11 oj oj jag tänkte inte direkt ta katterna i famnen utan sele. Utan sele på och bära som de varit vana vid vid alla annan utevistelse om dom inte gått själva. Att sitta i en bur i snömodd och dålig stötdämpning känns ju elakt i min värld med mina killar som hellre klamrar sig fast vid mig om det är läskigt. 

#11 Lutar mot taxi faktiskt. har en halvbekant som kanske kan tänka sig att köra men hon skulle till gymmet också.

#12 det är inte mänskligt att orka bära två ragdolls samtidigt ändå ;) Har också tittat på djurvagn så jag kunnat ta med dom liksom men jag vet inte… Lite dubbel samtidigt.

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

Junkan
2/16/13, 4:30 PM
#15

Hoppas det gick bra, hade jag inte haft andra ärenden kunde jag hjälpt dig, bor också i Borås. Vem har öppet på lördagar förreten?

grodprinsessa
2/17/13, 12:31 AM
#16

#15 Det gick bra, tog mig taxi och tvingade chaufförerna bära😃😇

Borås smådjurspraktik på sjöbo där jag bor har öppet lördagar =) Hon kändes enligt mig väldigt trygg och säker 🙂 Noga med att inte övervaccinera och väldigt noga. Men vet inte om hon bara hade bokade tider då. Hon jobbar endel i jönköping sa hon. Ylwa Anesten heter hon. 

Trevligt med fler Boråsare här! =)

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

Upp till toppen
Annons: