Annons:
Etikett09-recensioner-och-tips
Läst 3270 ggr
[Skörbjugg]
2/1/14, 12:51 AM

Favortitleksak just nu

Hej alla medlemmar!

Tänkte höra vad ni har för favoritleksaker till era katter just nu?

Just nu är jag väääldigt förtjust i mitt Neko Flies-spö med tillbehöret "Kittycada". Katterna går igång på den lilla insekten som tusan och det blir roligt både för mig och för dem. Stor tumme upp! Kommer förmodligen köpa in ett annat tillbehör sedan för att variera lekarna lite. 🙂

Annons:
[trh]
2/1/14, 8:14 AM
#1

Tygmöss i alla former är alltid en favorit här!:)

soundtrack
2/1/14, 9:29 AM
#2

Hos oss är det mesta som inte är kattleksaker poppis - mattes hårsnoddar, tomma toarullar, strumpor och skosnören till exempel. Leksakerna brukar hamna i en stor hög under sängen istället..

Myrrami
2/1/14, 4:01 PM
#3

Izzie föredrar rasselmöss som hon kan apportera och Figgaro ärlska "Boinkers". Det skall vara den mindre storleken och han bär runt dem, gömmer dem, busar runt med dem och vaktar dem från de andra katterna. 

Beetle leker med sina lossaskompisar och springer bara runt och hoppar.

[chiffong]
2/1/14, 4:30 PM
#4

Haha… #2, precis samma sak här! Nyblivna kattägare som vi är har vi köpt rätt många olika saker att leka med. De flesta ligger där och skräpar, medan garnbanderoller, godispapper, kvitton, snoddar etc. blir väldigt roliga leksaker! Däremot har vi ett spö med en mus på gummiband som alltid går hem.

meyja
2/2/14, 1:12 AM
#5

Laserpekaren alla gånger! :)

Lena129
2/2/14, 9:00 AM
#6

Törs väl inte säga vad som är Pandas bästa leksak - ja näst hundarna förstås, dom leker han allra mest med. Det är hans lilla katt-kam. Var jag än gömmer den så hittar han den. Han älskar att lägga den på ryamattan och sen pysslar han länge med den. Egentligen vill jag inte ha den på golvet eftersom hundarna kan tugga sönder skaftet, men jag har nästan gett upp hoppet om att kunna gömma den för honom. Vill ha den i närheten av soffan så jag lätt kan nå den och kamma igenom honom på kvällarna framför TV n.

//

Lena

Annons:
Ann-Chaj
2/2/14, 10:04 AM
#7

Laserpekaren är alltid en favorit. Nu har den dock fått en konkurrent, nämligen en radiostyrd helikopter! Den är jättekul enligt mina katter :-)

Sploutt
2/2/14, 1:45 PM
#8

Mina katter är väldigt svårmotiverade vid lek. Är era så sega också? Och sen har dom alltid en grej för sig, att när jag kastar en leksak och dom springer efter, då springer dom ALLTID förbi den :P Det händer att dom nuddar leksaken lite, men nä dom vill nog mest bara springa.

Junkan
2/2/14, 3:38 PM
#9

#8 upplever samma sak. Oerhört få leksaker som leks med men att springa är kul. Laserpekare funkar däremot.

[Skörbjugg]
2/2/14, 5:58 PM
#10

#8 Jo, absolut. Tycker att det kan vara värt att prova antingen laserpekare eller neko flies isåfall, för det får igång min ragdoll i alla fall. Han är rätt barnslig, men gillar inte att leka med leksaker ensam, utan det ska vara jag som drar igång honom. :)

Sploutt
2/2/14, 7:11 PM
#11

#9 och #10 Jag har provat laserpekare ganska många gånger, och ja det går dom ju faktiskt igång på. Jag gillar dock inte tanken på att dom jagar något dom aldrig kommer få tag i, det känns inte helt schysst..  När jag precis hade köpt da bird så vart dom skooooogstokiga. Men nu har förälskelsen svalnat, så jag får väl hitta något nytt. Ska kolla vad neko flies är för något :)

[Skörbjugg]
2/2/14, 7:50 PM
#12

#11 Jag har skrivit en liten recension på SRiF & Britter om intresset finns. Där har jag lagt upp lite bilder osv på de sakerna jag har och är väldigt nöjd med. Min bondkatt som är ganska svår att få till lek älskar detta spö. :)

Sploutt
2/2/14, 8:11 PM
#13

#12 Spännande! Ska läsa direkt. Tack! :)

Annons:
[Isadolls]
2/3/14, 9:05 PM
#14

FroliCat BOLT köpt på teknikmagasinet , är en stor favorit:))

Pixiepussel
2/3/14, 9:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Luke leker just nu med en egenvirkad boll fylld med kattmynta som jag fäst en gammal DaBird-fjäder på. Fäst den på snöre som han jagar.

Myrrami
2/4/14, 11:47 AM
#16

Leksaker i all ära men det absolut bästa min katter vet är när jag öppnar dörren till vinden. 110kvm fullt med roliga prylar där man kan röja. De kan springa från vägg till vägg i timmar.

Stora salen är också poppis men där är lite lurigare att släppa lös dem där eftersom det inte är lika oömt. Men finns möjlighet så smiter de gärna in där.

Sploutt
2/4/14, 8:19 PM
#17

Förresten tror jag att den roligaste "leksaken" just nu är en relativt nyinköpt trasmatta ;) Helt otroligt vad roligt det kan vara med en sådan.

Lena129
2/5/14, 5:39 AM
#18

Trasmattor gillas här också! Den i köket ligger aldrig som den ska längre! :)

//

Lena

Upp till toppen
Annons: