Annons:
Etikett09-recensioner-och-tips
Läst 2741 ggr
lliinnnn
2015-01-10 17:49

Balkongnät

Vill gärna sätta upp ett balkongnät senare till våren, jag vill ha ett nät som är ganska diskret och helst inget hönsnät. Jag har kollat lite på detta: http://t.zooplus.se/shop/katt/kattnat_kattluckor/balkongnat_katter/kattnat/346124 Är det någon som har använt detta och tycker det verkar okej? Min katt är inte så mycket för att klättra så det känns som ett sånthär nät borde funka? Vad tror ni?

Annons:
[HundochKatt]
2015-01-10 18:46
#1

Jag har inte använt sådant, men jag får känslan av att det är som fiskenät och då tänker jag att de lättare kan fastna i det…?

lliinnnn
2015-01-10 18:56
#2

Hmm, jag tycker det ser ut att vara tjockare än fiskenät på bilderna, men det är svårt att bedöma från enbart bilder. Jag fastnade för det eftersom det är genomskinligt och då inte syns så mycket utifrån.,

[HundochKatt]
2015-01-10 18:58
#3

Ja, det är svårt att bedöma utifrån bilderna. Men kanske någon har köpt det och vet mer om det?

lliinnnn
2015-01-10 19:16
#4

Ja precis! Vill veta hur det är från någon som provat det :D

Lovalia
2015-01-10 19:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#5

Jag har inätad balkong, vi har använt oss utav rådjursnät som man använder i trädgårdar för att hålla rådjuren borta, lite grövre och väldigt stabilt. Nätet syns knappt från håll. Så har vi byggt en ram som sitter på själva räcket, det blev jätte bra och super skönt att kunna ha dörren öppen på sommaren. Nätet finns att köpa på granngården dock bara i 20m men vi tänkte då har vi ju till nästa boende också, antingen om det blir en till balkong eller en rastgård. Men vi är super nöjda! :) 

// Lovalia

lovalia.blogg.se

TinasLufsen
2015-01-11 12:32
#6

Tror att det var detta nät vi köpte för våran balkong, men jag rekommenderar det inte. Svårt att få ut och sen var allt snett så det passade inte alls. Helt värdelöst och pengarna i sjön. Tycker att #5 förslag ser jättefint ut, själva köpte vi hönsnät som funkar bra för oss.

Annons:
lliinnnn
2015-01-11 13:24
#7

Okej, rådjursnät låter klokt. Får kolla på det.! Tack #6 då vet jag det!

soundtrack
2015-01-12 11:54
#8

Vi har oxå rådjursnät och är jättenöjda. Diskret och väldigt tåligt och stabilt (våra klättrar på det ibland..)

Upp till toppen
Annons: