Annons:
Etikett12-om-forumet
Läst 1800 ggr
[Djupdal]
2015-05-26 16:24

Gamla trådar

Om man får önska något nu när det rumsteras om lite på forumet igen, så är det att alla gamla trådar även fortsättningsvis lämnas orörda. Alltså de som är några år gamla, från tiden när nästan alla svenska (och även norska, finska och danska) uppfödare var aktiva här.

De är fortfarande en liten guldgruva av kunskap, förmedlad av nordens duktigaste uppfödare, till hjälp för både uppfödare och vanliga ragdollägare.🙂

Annons:
[HundochKatt]
2015-05-26 17:16
#1

Gamla trådar kommer i stort sett att lämnas kvar, i synnerhet de som har något av värde. Det är ett gediget arbete om jag skulle ta bort varenda gammal tråd. 

Men finner jag trådar, som inte tillför sajten något så kan de komma att plockas bort vartefter. 

Bara för att en tråd försvinner så innebär det inte att den är för alltid borta. Den syns bara inte och kan återställas om behovet finns.

Fabolousdolls
2015-05-27 09:41
#2

Jag håller med Djupdal förr var där så många duktiga uppfödare här och för oss uppfödare är deras gamla trådar guld värda, så viktigt för oss att de inte tas bort.

Sen förstår jag så klart att här kan behövs städas upp på vissa ställe :)

Mvh

Stéphanie med ragdolls på S*Fabolousdolls

www.fabolousdolls.se

Kattblogg: http://www.fabolousdolls.se/68034780

[HundochKatt]
2015-05-27 11:27
#3

Som sagt var, det som är av värde för rasen, aveln och medlemmarna får vara kvar. Resten klickar jag bort. 

Skulle jag mot förmodan under arbetets gång (vilket kan ta veckor) klicka bort något som ska vara kvar, så går det att återställa det. Då ingenting raderas så att det är helt borta.  Det går liksom inte, konstigt nog. (Mycket "skräp" borde man ju kunna plocka bort helt och hållet tycker man ju).

Martyparty
2015-05-27 15:45
#4

Det finns otroligt mycket bra info i de gamla trådarna. Tänk på att även vanliga färgtrådar, eller kulltrådar är väldigt bra att lära sig av. Jag har kommit in på forumet när jag googlat på många olika saker och hittat mycket bra info. Endast rena "reklamtrådar" och "spamtrådar" bör tas bort enligt mig.

SE*Astinis Ragdoll

[HundochKatt]
2015-05-27 15:53
#5

Jag vet, och därför är jag noggrann med vad jag tar bort och inte.  

Jag skulle kunna plocka bort varje gammal tråd, men det gör jag alltså inte utan tittar på värdet i tråden. 

Jag har tex. tagit bort en del trådar där det står typ "uppdaterad hemsida", och när man klickar på länken så finns den inte. Sådana är inte av värde för forumet.  Så tro mig när jag säger att jag är noggrann och väljer bort det som absolut inte har något värde, utan tar bara en massa plats, blir rörigare att hitta det man söker osv.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[HundochKatt]
2015-05-28 18:46
#7

Nu har jag gått igenom kategorierna, Bokmärken, medlemspresentationer samt Allmänt ragdollsnack. Som ni ser så är ingen större skada skedd. ;) Men en upprensning har alltså gjorts, med "broken links", tomma inlägg, dubletter osv. 

Arbetet kommer att fortsätta i kulisserna.

Upp till toppen
Annons: