Annons:
Etikett07-ragdollbilder
Läst 3220 ggr
Eliinn
2016-07-05 20:00

Har din ragdoll något "skönhetsfel"/felteckning ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Milton har ett litet skönhetsfel vid nosen. Hans uppfödare var lite besviken då han enligt henne kunde gå långt som utställningskatt då han var så fin i övrigt.  Men både hon och jag konstaterade att det var rätt charmigt såklart. För mig är han redan en champion! Någon utställningskatt var han inte tänkt att bli ändå. 
Smeknamn, jaa det har han också fått av en del…
Sen har han även en svagare fläck under trampdynan.

Har din katt något skönhetsfel eller felteckning som gör just din katt unik? :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Annons:
OberonsMatte
2016-07-05 20:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ja, när det gäller själva teckningen har Oberon världens sötaste fläck på höger bakben (stor som en 10-krona ungefär). Ett bra kännetecken som nog skiljer honom från alla andra blå bicolor-raggisar. ❤️

Sajtvärd Katter iFokus

Linnea.lindroth
2016-07-05 20:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Min söta Edgar har ett lycko-V :)

[RagdollGbg]1
2016-07-05 20:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Min Erik har en fläck (som en 5-krona) på hans vänstra ben. Vet inte hur man vrider bilder.

OberonsMatte
2016-07-05 23:54
#4

Mönsterexemplar i all ära, men visst är det något visst med små söta och personliga kännetecken?❤️

#3 Ser man på, en till med fläck på benet, men inte samma ben som min Oberon! (Var förresten jättesvårt att få till en bild på fläcken… Oberon blev på värsta goshumöret och ville lägga sig ner hela tiden, så det är därför hans ben ser så korta ut…😃)

Sajtvärd Katter iFokus

off36is
2016-07-06 15:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Har en svartnos men hon är rätt söt ändå.

off36is
2016-07-06 15:18
#6

Varför blir bilden vänd?

Annons:
[HundochKatt]
2016-07-06 17:04
#7

Jag vet faktiskt inte. Men klickar man på bilden så blir den rättvänd.

Kallekatt
2018-04-05 10:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

En liten mustasch :-)

IzaEleonora
2018-04-06 21:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Blaze är Blue mitted men hans vita markering går upp över näsan + att lite av hans mörka färg går ner på hakan. Älskar "felteckningar" på djur 😍

Eliinn
2018-04-06 22:21
#10

#9 Tycker den typen av "fel" är jättecharmiga! Jaaa alla felteckningar är väl charmiga, det som gör just den katten unik och inte lik någon annan :P
Även fast det nu visade sig här att det finns en till bicolour med samma felteckning som min ;) (fast motsatt sida om nosen)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

IzaEleonora
2018-04-07 21:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

#10 Just Blaze är väldigt likt sin pappa förutom att han är brun istället för blå :D Satte ihop en bild förut då dem var lika gamla! Hans mamma har också vita markeringar i ansiktet och var just pågrund av henne jag visste att jag ville ha en unge om hon fick en kull!

Scully
2018-04-23 10:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

En av mina nuvarande kattungar Aztra har en svart nos i sitt annars fina V. Hade det inte varit det felet så kanske hon hade blivit en keeper, för tycker hon är riktigt fin… väldigt charmig iaf med sitt kännetecken :D

lexlifespace
2018-04-29 13:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Jag vet inte om det räknas som skönheetsfel men här hemma har vi en pytteliten krok på svanstippen, knappt märkbar om man inte vet att det finns där eller får tilllåtelse av pälsklingen att röra vid svansen!

Annons:
Upp till toppen
Annons: