07. Ragdollbilder

Har din ragdoll något "skönhetsfel"/felteckning ?

2016-07-05 20:00 #0 av: Eliinn

Min Milton har ett litet skönhetsfel vid nosen. Hans uppfödare var lite besviken då han enligt henne kunde gå långt som utställningskatt då han var så fin i övrigt.  Men både hon och jag konstaterade att det var rätt charmigt såklart. För mig är han redan en champion! Någon utställningskatt var han inte tänkt att bli ändå. 
Smeknamn, jaa det har han också fått av en del...
Sen har han även en svagare fläck under trampdynan.

Har din katt något skönhetsfel eller felteckning som gör just din katt unik? :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Anmäl
2016-07-05 20:13 #1 av: OberonsMatte

Ja, när det gäller själva teckningen har Oberon världens sötaste fläck på höger bakben (stor som en 10-krona ungefär). Ett bra kännetecken som nog skiljer honom från alla andra blå bicolor-raggisar. Hjärta

Anmäl
2016-07-05 20:18 #2 av: Linnea.lindroth

Min söta Edgar har ett lycko-V :)

Anmäl
2016-07-05 20:46 #3 av: [RagdollGbg]1

Min Erik har en fläck (som en 5-krona) på hans vänstra ben.
Vet inte hur man vrider bilder.

Anmäl
2016-07-05 23:54 #4 av: OberonsMatte

Mönsterexemplar i all ära, men visst är det något visst med små söta och personliga kännetecken?Hjärta

#3 Ser man på, en till med fläck på benet, men inte samma ben som min Oberon! (Var förresten jättesvårt att få till en bild på fläcken... Oberon blev på värsta goshumöret och ville lägga sig ner hela tiden, så det är därför hans ben ser så korta ut...Skrattar)

Anmäl
2016-07-06 15:16 #5 av: off36is

Har en svartnos men hon är rätt söt ändå.

Anmäl
2016-07-06 15:18 #6 av: off36is

Varför blir bilden vänd?

Anmäl
2016-07-06 17:04 #7 av: HundochKatt

Jag vet faktiskt inte. Men klickar man på bilden så blir den rättvänd. 

Sajtvärd på Teckning iFokus

Anmäl
2018-04-05 10:54 #8 av: Kallekatt

En liten mustasch :-) 

Anmäl
2018-04-06 21:25 #9 av: IzaEleonora

Blaze är Blue mitted men hans vita markering går upp över näsan + att lite av hans mörka färg går ner på hakan.
Älskar "felteckningar" på djur 😍

Anmäl
2018-04-06 22:21 #10 av: Eliinn

#9 Tycker den typen av "fel" är jättecharmiga! Jaaa alla felteckningar är väl charmiga, det som gör just den katten unik och inte lik någon annan :P
Även fast det nu visade sig här att det finns en till bicolour med samma felteckning som min ;) (fast motsatt sida om nosen)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Anmäl
2018-04-07 21:18 #11 av: IzaEleonora

#10 Just Blaze är väldigt likt sin pappa förutom att han är brun istället för blå :D
Satte ihop en bild förut då dem var lika gamla!

Hans mamma har också vita markeringar i ansiktet och var just pågrund av henne jag visste att jag ville ha en unge om hon fick en kull!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.