Annons:
Etikett17-veckans-bildtema
Läst 1487 ggr
Eliinn
2016-09-27 20:41

VECKANS BILD: V39 Första bilden ni tog

Tänker köra på med "Veckans bild" med olika teman i fortsättningen och hoppas att vi får se maaaaasssooor med bedårande bilder på era ragdolls! :D

Denna vecka fick jag inspiration av att kolla på igenom mina gamla bilder av min ragdoll Milton och hittade på den allra allra första bilden som jag själv tog på bilden.
Första bilden väcker många minnen för mig iallafall!  Gör den inte det för er?

Sååå denna vecka vill jag alltså se bilder på den allra allra första bilden som ni tog på eran ragdoll! :) Har ni fler ragdolls så släng givetvis ut första bilden på allihopa! ;)
Ni får gärna skriva en kommentar till bilden också!

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Annons:
Eliinn
2016-09-27 20:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det här är min allra första bild på min SE* Hallongläntans Blåbär, numera kallad Milton! 
Den här bilden togs i bilen hem! Vi hade dryga timmens hemresa och Milton jamade frustrerande i sin transportbur i baksätet.
Mitt nya mammahjärta tyckte så synd om honom, ena sekunden är han hos sin mamma och sin kullsyskon och alla andra bonussyskon, andra sekunden är han alldeles själv med två främlingar i en otäck bil. 
Vi stannade bilen och jag satte mig bak i bilen och öppnade transportburen.
Ut flyger en liten Milton och lägger sig i mitt knä och somnar…
Trots att jag är väldigt noga med att katter ska transporteras tryggt i en transportbur i bilen så gjorde jag ett undantag.
Såhär låg han hela bilresan hem <3

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

[HundochKatt]
2016-09-27 21:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Åh, jag som har haft datahaverier och förlorat massor av bilder fick kika in på min FB sida för att se vad jag hade där för bilder. Som tur är så har jag en hel del bilder även där så här kommer faktiskt två. 😎 (Ragdolls kan man väl inte få för många bilder av eller?)

Första bilden här är när jag var första gången och hälsade på hos uppfödaren. Jag, min klant hade inte kollat att jag hade tillräckligt med batteri, så jag hann ju inte ta många bilder förrän kameran dog. Och så bra kvalité blev det heller inte fast jag hade "finkameran" med därav.

[HundochKatt]
2016-09-27 21:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Den här andra bilden är precis när vi kommit hem och han ligger och spanar på de andra fyrbeningarna (hundarna), så det är liksom första bilden hemma. En mobilbild.

[RagdollGbg]1
2016-09-28 15:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Enligt mobilen är detta den första bilden jag tog men när jag tittar på datumet hade de bott hos oss i 4dgr så det kan omöjligt vara den allra första. Måste ha den allra, allra första på ngn annan kamera som är borta, så detta blir mitt bidrag på mina killar. 6år och 6kg sedan, hahaha! 😘

[HundochKatt]
2016-09-28 18:35
#5

#4 Vilken kul bild. De ligger nästan exakt likadant.

Eliinn
2016-09-28 20:45
#6

#4 Håller med #5, ser ut som varandras spegelbilder nästan :P

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: