Annons:
Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1558 ggr
cinalovisa
2016-12-26 19:50

Namn

Vet att det finns många likadana trådar, men har ännu inte funnit ett namn som klickar. Här är förslag: Kira Nova Molly Sally Nala Ofelia Bella Mira Miranda Gillat ni något av dessa, eller har ni liknande förslag?

Annons:
Eliinn
2016-12-26 19:55
#1

Gäller det en ny familjemedlem? Lägg gärna upp en bild då! :) 
Tycker ibland att man kan se vad katten passar att heta så det vore kul med en bild! :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

cinalovisa
2016-12-26 20:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här är en bild

Mintie
2016-12-26 20:11
#3

Jag är inte katt människa men Nala skulle jag nog valt:-) Ååååh så söt hon är!

Dunisarna: Chic, Twix, Mango, Mintie, Sparky, Phoenix o Boss

Eliinn
2016-12-26 20:26
#4

Så söt! :)

Tycker alla namnen du föreslagit är fina, sally och nala är kanske inget jag fastnat för själv. Kanske för att jag kände en hund som hette Sally så i mitt huvud är det ett hundnamn ;) 

Sök på namnen och kolla vad dem betyder! Kanske gör valet något lättare om du får en betydelse av namnet som passar in på hennnes utseende eller personlighet :)
Fick lite inspiration så sökte upp dem själv :P

Kira - Mörk.
Nova - Ny eller "ny stjärna"
Molly -  sägs va kärlekens namn.
Sally - Prinsessa, furstinna, härskarinna.
Nala  - Betyder "gåva" på gammaldags Swahili.
Ofelia - Betyder tydligen "hjälp".
Bella - Betyder "vacker" på italienska.
Mira -  Häpnandsväckande, beundransvärd.
Miranda - Beundransvärd, vacker, fantastiskt, underbar. En av uranus månar heter även Miranda.

Om du tänker på Bella, varför inte Isabelle ? :)
Ofelia tänker jag också på Felicia.

Det här med namn är svårt! :P

Min andra katt är en hittekatt och dök bara upp i mitt liv helt plötsligt och jag kände att jag inte alls visste vad hon skulle heta. Hon fick på skämt heta Tequila tills jag kom på nåt bättre men namnet är kvar än idag! 
Min första katt visste jag redan innan han flyttade till mig vad han skulle heta.
Där kände jag rätt snabbt att namnet han fick i sin stamtavla inte riktigt var ett namn jag kände var rätt.
Annars är ett tips att leka lite med namnet katten fått i stamtavlan. Jag försökte men lyckades inte hitta ett passande namn till "blåbär".
Han går under namnet Milton idag.

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Sheba2009
2016-12-27 17:47
#5

På mina två honor har jag Sheba och Daisy för ytterligare namnförslag :)

Ominous
2016-12-28 12:26
#6

Ofelia är fint, men jag hade nog stavat det som i shakespeare, Ophelia. Min ena katt är döpt efter shakespeare's Othello. Poe är döpt efter min favorit författare, Edgar A. Poe. 
Finns de inga författare, personer, karaktärer du gillar och gillar namnet? Det är roligare när namnet "betyder" något för en :)

I wish I could write as mysterious as a cat

Annons:
Martyparty
2016-12-29 12:15
#7

Jag har själv haft en Sally (katten på min visningsbild) så jag tycker det är finast. Annars röstar jag på Mira eller Molly :)

SE*Astinis Ragdoll

OberonsMatte
2017-01-02 18:30
#8

Alla har vi olika smak och olika associationer när det gäller namn, så vad andra tycker spelar ingen roll. Det viktigaste är att DU tycker att namnet är fint och passar DIN katt🙂.

Sajtvärd Katter iFokus

Kiiwih
2017-02-18 23:18
#9

Ett namn som jag sparar till något framtida hondjur är Delilah, förkortat Della, det tycker jag är himla vackert! Vårt senaste tillskott i familjen blev dock en Onyxia, förkortas Nyxi, döpt efter en drake i ett datorspel. Hon är dock motsatsen till en drake, så kelen så hon kryper ur skinnet och gör inte en fluga förnär. Idag kan jag tycka att hon hade passat som en Delilah ändå 😃 men man får titta på katten, säga namn som man kan tänka sig och man känner i kroppen när det inte är riktigt rätt. Sen rätt vad det är så bara klickar det, tycker jag 🙂 din tös skulle kunna vara en Flisan, eller Tessan 😛

Upp till toppen
Annons: